Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 30 december 2010

zoveel leuks

Direct na mijn blogje een nieuwe plaatsen?
Jazeker, omdat ik nog zoveel had wat ik wilde laten zien. En omdat het niet alleen kommer en kwel was de laatste dagen ( al moet je zo'n nachtje doorhalen eigenlijk niet meer doen op mijn leeftijd, zelfs mijn man durf ik nauwelijks onder ogen te komen zonder make-up).

De vogelkrans die ik van de vriendin uit het hoge noorden kreeg. Nog even zo, binnenkort zal ik de krans goed ophangen. Een leuk aandenken aan een fijne ochtend.
De boeken die Sandra me stuurde. Mag ik ze doorgeven aan iemand die ik zelf kies Sandra? Dan weet ik wel iemand!

Het pakje van Jezebelle is toch nog aangekomen ( gisteren om precies te zijn). Het was opengegaan en opnieuw verpakt door t.n.t. Hartstikke leuk Jezebelle! Ik zal het boekje met plezier lezen , en ook de andere dingen met plezier gebruiken!

Drie dingen heb ik gehouden van de spulletjes van mijn moeder. Dit tafelkleed, omdat het vaak op tafel lag als er een feestje was.
De dubbelwandige theepot ( onze heeft een erg kleine inhoud voor ons gezin). En nog een mooi klein koekenpannetje ( niet op foto). Goed gedaan hè.
De boekjes die erbij liggen? Ja ik ging naar de stad gisteren, en zonder boeken thuiskomen is te moeilijk ( zelfs als je er net zoveel weg hebt gedaan). Ieder zijn eigen gebrek zullen we maar denken.
Het breiwerkje was weer eens mijn redding. Na zo weinig slaap kon ik niet veel. Een goede bekende kwam langs ( midden in de troep) en veel thee drinken en breien zorgde voor rust.

Hier is "hij" dan. De spiegel van mijn dromen. Ik had nog wel een spiegel, en die kon er wel hangen. Maar ik had een droom. Een droom van zo'n echt prachtige spiegel!
Ik keek in tijdschriften, boeken en op Internet. Maar zag de spiegel nergens.
Gisteren gingen we naar de stad. Om er even uit te zijn, tijdens de koffie besloten we even bij dat mooie woonwinkeltje binnen te lopen. En daar stond"hij". Precies de spiegel die ik zocht. Wel duur. Maar mooi!
En de laatste. Ik besloot het te doen. Zomaar, gewoon omdat dit de spiegel was ( en we verder zo weinig uitgegeven hebben aan de badkamer zelf).
Bij de kassa bleek.. dat we 30% korting kregen!
Nog een keer blij!

Vandaag heeft mijn man de spiegel opgehangen, en het is net zo mooi als ik droomde.
Wie weet gaat het lukken: ga ik deze vakantie van manlief nog in bad in onze nieuwe badkamer, aan hem zal het niet liggen, hij is hard aan het werk.
Ik heb even uitstel, mijn wacht begint om 18.00 uur ( tot 2.00 uur). Mooi nog even tijd om wat uit te rusten, uitgestelde karweitjes te doen ( die ellendige declaratie altijd) en gewoon nog even te genieten, van vrij met mijn hele gezin!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor alle lieve reacties die ik dit jaar mocht krijgen. Zeker omdat er wel een erg moeilijke tijd in zat. We hopen op betere tijden volgend jaar .
Voor iedereen die hier meeleest:

GELUKKIG NIEUWJAAR!

groetjes, Franca.

5 opmerkingen:

  1. lieve Franca, ik was al bang na je vorige logje dat je het niet leuk ging vinden dit boekje het is een jeugdboekje he ik heb ze allemaal kunnen kopen via de bib behalve nr 2 en zal ze nooit weg doen ... het heeft af en toe rust in mijn hoofd en in mijn hart om er een stukje uit te lezen het zat wel lang onderweg mijn doosje maar je hebt het gekregen oef ik heb je log nog nooit zo veel bezocht als de laatste dagen....lieve groet vanuit vlaanderen Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig mooi die spiegel enne jij ook een warmen zorgeloos 2011 , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik je;
    een goed en zo gezond mogelijk 2011
    met af en toe een beetje geluk
    wensen?
    Bedankt voor het meekijken in je leven, ik geniet ervan.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor een heel jaar meekijken in jou leven.
    Ik wens jou en je gezin een heel fijn, gelukkig en gezond nieuwjaar.

    Groetjes zeurtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad, een hele mooie spiegel! Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen