Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 6 september 2010

een lesje voor moeder

Stylen kan ze, die dochter van ons.
Hier staat alles klaar voor haar feestje.
Ze was in maart al jarig, slaagde voor haar diploma, en had nog geen feestje gehad.
Het kon nog net, voordat de school weer begon.
Dus belde ze haar vrienden, haalde we boodschappen in huis, en leende een bbq . Zelf hebben we er geen, manlief vind het niks al dat halfgare, zwartgeblakerde vlees (volgens hem).
Ze ruimde zelf de garage leeg en hing de slingers op.
En toen was ze klaar , vond ze. Spiesjes maken? Waarom? Schaaltjes voor het ijs? Niet nodig! Extra tafel?
Mam, laat het me nou maar op mijn manier doen!
Dus waste moeder zelf serviesgoed en glazen(van zolder) af, en zette het klaar op een dienblad. Kon ze het gebruiken als het nodig was.
At moeder zelf een salade met broodje.
En maakte dochterlief een flinke bak groenvoer voor de gasten.
Dochter had gelijk!
Moeders moeten zich er niet mee bemoeien. Ze had een geweldige avond! Door het wegwerpspul ( ik weet het, het milieu, maar daar staan dochters minder bij stil) had ze nauwelijks afwas. Alleen hamburgers, speklapjes en vegetarische lapjes ( voor die ene gast) was ruim voldoende.
De salade en het stokbrood erbij, en iedereen was dik tevreden.
Na de bbq gingen ze verder rond de vuurkorf. Waar ze marshmallows roosterden, en het ijs gewoon allemaal uit een bak aten ( schijnt in te zijn). Ze vertelde spookverhalen, en deden spelletjes als true or daer.
Een ipot van een vriendinnetje werd op muziekboxen aangesloten, en ze hadden dikke pret.
Moeder heeft weer een lesje geleerd, het servies kan ongebruikt terug naar zolder!
Heerlijke meidencadeaus heeft ze gehad( vergeet ik nog de mok met snoepjes).
Ze ruimde een uurtje vanmorgen en alles was weer netjes.
Petje af, grote dochter!
En ik? Ik kwam wat moeilijk op gang vanmorgen. Dus besloot ik in omgekeerde volgorde te werken. Eerst stofzuigen ( handig omdat ik nog steeds de oude schuurstofzuiger gebruik, die bij aan, en uitzetten, steeds een stofwolk geeft). Ging vervolgens wat bloemetjes plukken, zette een muziekje op. En ging met plezier aan de slag.
Komt vast door de bloemetjes en het zonnetje, maar het gaat zo fijn vandaag!
Voor het eerst sinds alle gedoe, ben ik rustig, alleen in huis bezig. Ik dacht bijna dat dat nooit meer zou komen.

En nu? Is de huiskamer schoon, hangt de was buiten ( vast zo droog met die wind) en heb ik zin in koffie.
Dus pak ik een mooi woonboek, en ga Poespoes buiten gezelschap houden!

groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. en je maakte ook een boel mooie foto's erbij! leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi sfeerbeeld met al die fotookes.
    ....hier had dochterlief ook een
    feestje :)
    Wat zijn ze vindingrijk die jonge
    mensen...ik mocht wel meehelpen want de tijd was wat kort :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen