Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 8 mei 2010

van vakantie, dromen en leuke mensen

Dagen waarin zoveel gebeurd, dat ik niet aan schrijven toekom.
Genieten van al die mensen die na het lezen van een boek, allemaal iets groots of kleins voor het milieu zijn gaan doen. Trots op mijn dochter, die zomaar uit het niets een jurkje voor haar moeder tekent. Nou maar hopen dat het voor mijn verjaardag klaar is. Zo niet dan draag ik het overslagjurkje dat ik via Marktplaats kocht.
Het stempeltje vond ik vandaag in een lief, piepklein brocantewinkeltje( voor 1 euro). Ik zag in een krantje staan dat ze open dagen hadden, en ben samen met mijn man even gaan kijken. Gezellig! De brief zat bij een boek dat gisteren aankwam ( precies op tijd voor moederdag). Dochter heeft het meteen in haar kamer gelegt, zodat ik niet alvast kan neuzen. Het boekje is van Jane Furnival. Die zulke slimme dingen doet om geld te besparen (zoals haar huis verhuren voor foto's en films zie: www.oldretorycheam.co.uk).
Haar bezuinigingsboek is zeer vlot geschreven(smart spending with Jane Furnival), op haar website www.jane-furnival.co.uk staan flink wat tips ( die ze zelf verteld op videojug/Jane Furnival).
Ik verheug me al op haar lieve boekje! Dit keer geen besparingstips, gewoon leuke verhaaltjes en plaatjes.
Dochter druk aan het werk. Op tijd klaar ? Of toch het overslagjurkje? We zullen zien.
Al zou ik een door dochter gemaakte verjaardagjurk, een supercadeau vinden!
Een treetje bloempjes gekocht t.b.v. de harmonie. Die passen vast nog ergens tussen. De gele rand is waar de boer de randen van zijn weiland gespoten heeft, gelukkig niks geraakt in de tuin.
Bloeiende brem.
Mooie witte sering.
De kastanje en bolhortensia.
Nog wat bloeiend spul.
Kijk eens wat groot de rabarber al is! Dat wordt rabarberdroom voor mijn verjaardag!
En de aardbeien bloeien ook al flink.
De viooltje zijn nog mooi, die laat ik lekker nog even zitten.
En dit is dan de rest van het pakket. Alles is ( eindelijk) binnen. Manlief kan flink aan de slag.
Als alles werkt, hopen we snel de subsidie binnen te krijgen. Dan komt mijn droom weer in zicht: de pipowagen. Ik droom nog steeds hoor, wie weet lukt het deze zomer al om nog gasten te ontvangen. Maar waarschijnlijker is volgend zomer. Er zal tenslotte nog flink geklust moeten worden.
Deze zomer krijgen we toch al flink wat gasten. Twee scoutinggroepen, beide zo'n twintig jongelui, komen hier op het erf overnachten. Een groep in Juni en een in Juli. Kunnen we al wennen aan volk op het erf.

Ik had vrije dagen opgenomen om met de meivakantie samen met de kinderen vrij te zijn( mag een vakantie buiten de grote vakantie). Het slechte weer maakt het wat minder gezellig ( zelfs met trui aan is buiten koffie drinken soms te koud), maar we rommelen maar lekker wat aan. Moederdag en mijn verjaardag vallen allebei in deze dagen. Dus bakken, opruimen en cadeautjes zoeken hoort er ook bij. Vandaag samen met mijn man mijn verjaardagcadeau gevonden, niet helemaal een verrassing dus, maar leuk! Ik ben er heel blij mee. Manlief komt even niet aan klussen toe, hij sjouwt in de tuin, wast zelfs de ramen ( aan de buitenkant) en ruimt rommel in het achterhuis op. Hij werkt nog harder in de avonduren als ik overdag! Ik bof maar!

En nu: een lekker potje thee en beitijds naar bed, morgen wordt ik vast vroeg gewekt met een moederdagontbijtje, gaan we bij oma langs, en natuurlijk ook even bij pa/opa.
Fijn weekend allemaal!
groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. Fijne moederdag, Franca!
    Wat ziet je tuin er al mooi uit, heerlijk, rabarber, daar kun je soms in mei zo'n onbedwingbare zin in hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige blogje zo, met al die foto's. Die rabarber staat er al mooi bij, lekker om alvast te bedenken wat je er allemaal mee kunt maken, of niet? (ik heb net gekregen mini uitvoeringen in de moestuin gezet.. dus geduld...)

    En ontzettend leuk dat je dochter een jurkje gaat maken! Hopelijk op tijd af!

    En wat betreft je blog van vandaag... ik neem me ook vaak voor om al die 'saaie' maar o zo praktische kleren achter me te laten en vaker rokken en jurkjes aan te doen, hogere hakken te kopen... Maar als 't puntje bij het paaltje komt trek ik door de week toch snel weer die spijkerbroek aan. Misschien deze zomer? Als het buiten lekker weer is gaat het veel makkelijker. Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke postjes. Veelzijdig ook ... ga straks nog een beetje bijlezen en meegenieten van het leven ten huize Franca.

    BeantwoordenVerwijderen