Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 7 maart 2010

zondag

Een hele gewone zondag.
Met het roodborstje in de tuin.
De snelle appeltaart van Sillie.
De appeltjes schil ik lekker in de huiskamer in het zonnetje.
Zo kun je gewoon blij worden als je appeltjes aan het schillen bent.
En dit is het geworden. Lekker!
Met zijn drieën aan de taart ( de zonen zijn niet thuis).
Heel soms gebeurt het nog: iemand die niet weet dat mijn schoonmoeder echt geen bloemen in huis wil.
En ik vind het prima, hier zijn ze zeer welkom!
De kookboeken zijn voor oudste die ( eindelijk) zelfstandig kookt.
En het vegetarisch kookboek ( vegetarisch genieten) voor dochter die donderdag kookt voor vriendinnen. Waarvan een vegetarisch, een topsportster ( en gek op pasta) en een geen tomaten mag: ga er maar aan staan!

En verder: Ik ben er nog niet uit. Blijf rondjes draaien en denken, misschien moet ik eerst een gesprek aanvragen met mijn leidinggevende. Hebben jullie nog goede tips over bezigheden die ik er eventueel bij kan gaan doen? Ik ben zo bang voor een groot zwart gat ( en een beetje voor schoonouders , die er nu met het mooie weer weer erg veel zijn).
Help!
groetjes, Franca.

8 opmerkingen:

  1. Suggestie voor maaltijd van je dochter. Per persoon: ½komkommer, 100gr kaas, (allebei in blokjes) 50gr cashewnoten, 125gr pasta (bijvoorbeeld spirelli of penne, niet te klein, gekookt) ½zakje ketjapsatehsaus van conimex. Hier maak je een maaltijdpastasalade van, met verse ciabatta warm uit en zelgemaakte kruidenboter en tapenade. Erg makkelijk en ook nog eens mager en verantwoord. Eet smakelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er bij jou zo gezellig uit. Kan me inbeelden dat de schoonouders vaak langs komen :) Ik heb daar totaal geen last van.

    Wel tof dat jij dan de bloemen krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Franca,

    'k heb wat bij zitten lezen. Je man is erg druk aan de klus, het ziet er mooi uit die ramen. Heerlijk dat extra licht!

    En je gedenk over je werk... lastige keuzes. Zelf zet ik soms alle voor- en nadelen op een rijtje, gewoon op een velletje papier en denk dan: wat weegt zwaarder, welk voordeel, welk nadeel. Waar krijg ik spijt van als ik het anders doe. Ik zet mezelf dan echt even stil.

    En mocht je een 'verkeerde' keuze maken, hoe erg is dat dan? Kun je dan nog makkelijk veranderen? Dat helpt me soms ook als ik 'drempelvrees' heb als ik aan iets nieuws begin.

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve Franca , ik zou zeker niet meer werken of dat nodig is... ik weet sinds een week dat mijn broertje 36j MS heeft en twee zaterdagen terug is mijn apotheker begraven 46j een hersentumor zijn kleinste kindje is 7j dus ik zelf vind als je rondkomt dan is het oke en er is zoveel meer dan werken en geld maar ja het moet wel lukken he maar met een beetje creativiteit komt men al heel ver...
    lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lekkere appeltaart zeg !! Ziet er heerlijk uit.
    Wat betreft de bezigheden, bedoel je betaalt, of wat je moet doen als je helemaal zou stoppen met werken ???
    Als je stopt met werken is er genoeg te doen hoor !! Alleen al het zuinig proberen te leven kost een hoop tijd ; )
    Laat je even weten wat je precies bedoelt ???
    Een hele fijne dag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat als je eigenlijk graag minder wil werken, en dat kan financieel dat je dat misschien gewoon moet doen.
    Als je schrik hebt van het zwarte gat zijn er wel veel dingen die je zou kunnen doen, toch? Bv vrijwilligerswerk waar je geen geld voor terugkrijgt maar wel heel veel voldoening als je iets doet dat je graag doet. Het voordeel daarvan is ook dat je dat een beetje op je eigen ritme en dat van de kinderen kan doen.... dat kan minder makkelijk met betaald werk.

    En de kookboeken zijn een goede keuze. Ik heb vegetarisch genieten ook en heb al mogen kennis maken met de schrijfster ervan (Miki)-> dat zijn zo de voordelen van vrijwilligerswerk doen op een vegetarisch centrum ;-)
    Van dat boek zal je nog wel veel geniet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh gelukkig dat je appeltaart gelukt is een vriendin van mij had m ook gemaakt maar hijw as zwart geworden..... waarschijnlijk is haar oven stuk en lag het niet aan mijn recept ;-)
    Oh en kookboeken daar heb ik ook een enorm zwak voor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Franca, ik denk zeker dat je eerst eens even met je meerdere moet gaan praten en alles even op een rijtje zetten. Misschien letterlijk de voor en na delen op papier zetten en uitrekenen hoe je dan rond kan komen.
    Wij hebben een klein loontje (man werkt als voorman in een fabriek), maar komen precies rond en sparen ook goed, ook voor alle vier kinderen. Ik weet natuurlijk niet of jullie veel vaste lasten hebben maar wij hebben een redelijk goedkope huurwoning. Wel gaan de gas en water e.d. hier snel ivm. de zes personen die hier wonen natuurlijk... Als je bang bent je te gaan vervelen, geloof mij, je zult nog steeds tijd te kort hebben hoor! Ik ben, nu de jongste ook op school zit, er wat vrijwilligers werk bij gaan doen (luizenmoeder, voorleesmoeder en boekenuitleenmoeder)en ga vanaf morgen een ochtend op een klein meisje passen...en nog steeds kom ik nergens aan toe, zucht. Ja, ik kan gewoon niet stilzitten en dit is allemaal zó leuk om te doen!
    Franca, je leeft maar één keer en je moet doen wat je hart je ingeeft..

    BeantwoordenVerwijderen