Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 11 maart 2010

een gouden dag

Het begon al in de ochtend: na een reactie van Geertrude op mijn blogje, had ik haar een mailtje gestuurd(ze had immers zelf geen blog meer). En tot mijn verrassing kreeg ik een fantastische mail terug. Waar ze net de vingers op de zere plaats wist te leggen, precies snapte wat ik bedoelde maar ook ongezouten dingen die ik benoemd had, als wishful thinking aanmerkte. Kortom, een mail waar ik iets mee kon. Fijn dat iemand van een afstand zo goed mee kan leven.

Hierna besloot ik naar mijn beste vriendin te gaan. We hebben koffie gedronken, een lange wandeling met de hond gemaakt en over vanalles gesproken.
Thuisgekomen, zat ik net aan de lunch, toen opa een pakketje binnen bracht.
Nou had een kraamgezin met een tijdje terug een cadeautje beloofd per post, maar na een paar weken dacht ik dat het er niet meer van gekomen was. Geen probleem ,even goede vrienden, we hadden een leuke week gehad en ik kreeg al een geboortekaartje en twee foto's , wat mij betreft was het prima zo.

Maar het gezin dacht er duidelijk anders over: dit kwam er uit het pakje! Een lieve brief, vier foto's ( van het babietje nu), en uit het prachtige papier kwam....
Dit ongelooflijk mooie boek!
Met het systeem dat wij voor onze badkamer gaan gebruiken.
Je afval recycelen.
Zo groen mogelijk schoonmaken.
En een heleboel manieren om je huis duurzaam te maken( of een nieuw duurzaam huis te bouwen). Een echt prachtig boek. Waarin zowat alles over groen leven omschreven is. De schrijver heeft het naar Michelle Obama, Gordon Brown en Nicolas Sarkozy gestuurd. En nu maar hopen dat zij er goed in lezen( en wat mee gaan doen). Mijn man en ik zullen het goed lezen en er zeker wat mee doen!
Maar het aller-aller-mooiste was de brief! Het gezin benoemde precies wat ik zo belangrijk vind als ik werk in" mijn" gezinnen. Schijnbaar komt het dus echt goed over. Jongens wat ben ik hier blij mee!
Dat ik dan ook mijn was nog buiten kon drogen was heerlijk.
En mijn vader die zat te genieten ( met een dikke jas aan, een sjaal om zijn hoofd omdat zijn pet weer kwijt was en een deken om zijn benen) van een wandeling in het zonnetje. Maakte mijn dag compleet!
Juist nu ik zo loop te tobben over mijn werk is zo'n dag een mooi cadeau. Weer een dag met een gouden randje, of eigenlijk gewoon een gouden dag!
groetjes, Franca.

6 opmerkingen:

  1. Ik ben blij voor je voor zo een mooie prachtige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve brief en een fantastisch cadeau, geniet er maar lekker van !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je dat uiteindelijk zo goed is uitgedraaid, leuk hé cadeautjes krijgen als je het allerminst verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat boek ziet er super uit, wat een leuk cadeau, en dan die brief: fantastisch.

    Ik wens je nog veel veel zo van die gouden dagen toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend mooi boek!! Zou je zo nu en dan een tipje van de sluier kunnen lichten? Wie weet kun je hier nog wat volgers "ronselen" ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Franca, wat een heerlijk kado heb je gekregen! Vooral die brief, die moet je in een lijstje doen. En als je het dan even niet ziet zitten, lees je hem nog eens even door... Heel lief van deze mensen dat ze hun waardering zo laten blijken!

    BeantwoordenVerwijderen