Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 10 januari 2010

opa's verjaardag

Eerste vrije dag. Mooi op tijd om opa's verjaardag bij ons te vieren.
Breien en lezen. Het boek van dochterlief is erg leuk. Zo leuk dat ik het gauw in het Nederlands bij de bieb aan heb gevraagd ( via internet) en ik het nu lekker snel en al breiend kan lezen.
Het heet dan: Villa Vintage van Isabel Wolff.
Een boek waar je aan begint als je van vintage kleding houd ( en wie doet dat niet), maar niet meer weg kunt leggen als je verder in het verhaal komt.
Ik las nog gauw een paar bladzijden , terwijl ik op opa wacht( die samen met manlief met de rolstoeltaxi naar ons toekomt).
Het breiwerkje is nog niet erg opgeschoten, de laatste dagen waren zo druk dat er weinig van kwam.
Wat ik in het laatste gezin kreeg; een prachtige bos bloemen, een mooie bedankkaart en een foto waarop ik de baby vast heb. Fijn dat ik ook dit gezin goed afgesloten heb.
Geen eigengebakken taart . Gekocht moet ook kunnen voor een keer. Overmorgen is onze jongste jarig, dan bakken we weer zelf.
En een lekker toetje voor opa ( die alleen zachtvloeibaar eten mag).
Koffie voor opa ( en we hebben hem maar even een lekker warme trui aangedaan).
Ik heb ongelooflijk genoten vandaag! Pa was wakker en erg helder. De kinderen hebben alledrie de tijd genomen om bij opa's verjaardag te zijn, net als mijn neef en zijn vrouw. Het slechte ( sneeuw en gladheid) weer dreigde eerst roet in het eten te gooien, maar viel uiteindelijk toch mee. Pa heeft heerlijk ( zelf) zijn koffie zitten drinken en van zijn toetje met slagroom zitten genieten. We hebben gezellig samen gekletst en koffie gedronken. Wat ben ik blij dat we zo samen zijn 86 ste verjaardag mochten vieren!
En verder :Begint dochter de huiskamer ook al te stylen ( en maakte ze snel dit lieve hartje voor me).
Heeft mijn man het meeste werk gedaan aan deze verjaardag. Hij deed de boodschappen , ging opa ophalen en wegbrengen en had zelfs al een overschotel klaarstaan voor de warme maaltijd !
Wat een kei van een man heb ik getroffen!
En zo had ik weer een dag met een heel mooi gouden randje!
groetjes, Franca.

9 opmerkingen:

  1. Wat fijn om te mogen lezen! Nog gefeliciteerd trouwens. En wat een heerlijkheid moet dat zijn zeg: lezen en breien tegelijkertijd? Wow!

    P.S. Mocht je het boek ooit weer eens weg willen doen... ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mama Monique,
    Welk boek bedoel je?
    Denk je nog aan het artikel van Teunie? Ik zou het erg leuk vinden.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Franca,
    Nog gefeliciteerd met opa. Lekker dat je de dingen zo aan je man kunt overlaten als het nodig is. En alvast veel plezier met de voorbereidingen voor de verjaardag van de jongste. Als je nog eens een lekker taartrecept wilt plaatsen? Ik hou me aanbevolen (ze zien er op je blog nl. altijd erg lekker uit :-)

    Nog bedankt voor je reactie op het allergie-gebeuren. Het lijkt me erg vervelend in jouw werk om zo last te hebben, maar gelukkig heb je er niet het hele jaar last van.

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige dag. Van harte gefeliciteerd !!!
    Dat boek klinkt heel leuk, moet ik toch eens naar kijken en het breiwerk, dat schiet al een eindje op zo te zien !!
    Een goed begin van de nieuwe week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jente,
    Het is mijn vader hoor!
    Verwarrend omdat ik hem afwisselend Pa en opa noem. Mijn ouders kregen mij toen ze (bijna) 40 waren. Na 7 jaar wachten en dokteren. Vandaar dat pa al 86 is.
    Ik heb trouwens een klein bestelinkje gedaaan. Al gezien?
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd! En wat heerlijk zo'n dag met een gouden randje.

    En ik ben onder de indruk dat je kunt breien en lezen tegelijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Franca, even om uit te leggen, ik kreeg maar een 6 maand contract aangeboden na een jaarcontract, zonder enige verdere zekerheid. Ik heb toen besloten na veel wikke en wegen, om mijn contract niet verder te verlengen. Ze kunnen mij geen zekerheid geven dat ik in juli een ander contract kon krijgen, ook is het heel vervelend elke keer om het weekend de hele dag weg te zijn en veel avonden weg te zijn van mijn familie. Mijn dochter liet ook al merken dat ze er problemen mee had. Aangezien ik geen doorsnee gezin heb, heb ik alles tegen elkaar afgewogen en dus besloten, samen met mijn man om het te gaan doen van hetgeen we hebben en te consuminderen en simpeler te gaan leven. In mijn logjes had ik er al over geschreven dat ik hier mee bezig was. Woensdag is mijn laatste werkavond. Sorry voor het lange commentaar.
    Een hele fijne dag ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie blog en mooi foto's.
    Leuk om even met je mee te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er gezellig uit. Opa/Pa zal dit zeer gewaardeerd hebben, ben ik zeker van :-)

    En zo leuk dat je ook mooie bloemen krijgt in je gezin. Leuk leuk!

    BeantwoordenVerwijderen