Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 16 februari 2009

gitaar en nog wat

Hier is 'hij' dan. Dochters eerste echte gitaar. Vanaf Dinsdag haar eerste gitaarles.
Haar grote wens is eindelijk uitgekomen!
Verder een rustige zondagmiddag. Vroeg thuis ( door wijkgezinnen) nog wat hartjes gehaakt. En wat aangerommeld. Vreemd, zo' n halve werkdag.
En dit is een ' nieuwe' aanwinst. Schoonvader bracht dit mee, wetende dat ik wel van oude spulletje hou.
Ik vind het inderdaad een hartstikke leuke kist, maar weet nog niet precies wat ik ermee kan doen. Iemand een suggestie?
Vandaag ging ik ( na weer zo'n korte werkdag) even bij mijn nichtje op de koffie. Een leuk mens, die altijd iets positiefs te vertellen heeft. Nu vertelde ze over een verbouwing in het bedrijf van haar man. Ze was daar elke dag aanwezig. Voorzag de bouwvakkers van koffie, soep en broodjes, en ruimde alle troep op. Uiteraard niet in haar allerbeste plunje. Na verloop van tijd had ze een etentje met haar man en wat hoge pieten,en terwijl ze op haar man zat te wachten ( keurig in de make-up en sjieke kleding) kwam er een man binnen die zich uitgebreid aan haar voor wilde stellen. Haar reactie dat ze hem al twee weken dagelijks had gezien, bracht hem in grote verwarring. Hij stamelde nog iets van ' kleren maken de man', maar kon zich er niet goed meer uitpraten. Mijn nichtje kennende heeft ze er eens hartelijk om gelachen. Er zijn ook niet veel vrouwen zoals zij, die ondanks dat haar man nu een miljoenenzaak heeft, helemaal zichzelf is gebleven. Ik heb nog nooit meegemaakt, dat ze zich ook maar iets anders gedroeg, of ze tegen een arme sloeber of tegen een poepchic iemand staat te praten. Heerlijk, wat een mens.

Ze doet ook gewoon haar eigen huishouding, en is daar zo goed in dat ik altijd weer flink zin heb om zelf aan de slag te gaan als ik bij haar op de koffie ben geweest. Vandaar dat ik vandaag beneden gestoft en gezogen heb, vier draaien was gewassen en opgeruimd( behalve mijn beddengoed, maar dat doe ik zo direct gewoon weer op mijn bed) en zelfs mijn linnenkast leeggeschoven en helemaal netjes heb gemaakt.
Dat zijn de betere bezoekjes , waar je met zoveel energie vandaan komt!

In principe morgen nog een dag werken. Ik heb vandaag mijn telefoon de hele tijd bij me gehouden (normaal helemaal tegen mijn principes) maar geen bericht over nieuwe gezinnen. Het zal dus wel erg rustig zijn. Jammer want dat betekend erg weinig uren, dus ook maar weinig vrije dagen. Nou ja wie weet is het morgen heel anders. Als ik weer zo vroeg klaar ben, rij ik langs de kringloopwinkel in de plaats waar ' mijn' gezin woont, en ga daarna bij pa op bezoek. Lekker dat ik thuis nou al zoveel gedaan heb, dat is met lange werkdagen weleens anders. Zo zie je maar, elke nadeel ' heb' zijn voordeel ( of was dat eigenlijk andersom).
groetjes, Franca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten