Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 9 januari 2009

sneeuw en vogelvoer

Wat een prachtig plaatje. De sneeuw ,een strakblauwe lucht en het zonnetje.
Dochterlief is weer schaatsen, die vind dit geweldig.
Je waant je zo in een prachtig winters schilderij.
Voor de vogeltjes is het wat minder. Ik probeer ze netjes bij te voeren. Moet eerlijk toegeven dat ik niet in de gaten had, dat er een lege voerkrans aan de voordeur hing. Zal er vandaag nog wat aan doen.
Bij het keukenraam heb ik er meer zicht op.
Ik strooi havermout voor het roodborstje . Andere vogeltjes lusten het ook wel, maar dan moeten ze van goede huizen komen. Het roodborstje jaagt alles weg.
Afgelopen nacht werden we uit bed gebeld door schoonvader. Schoonmoeder was gevallen , en hij kreeg haar niet overeind. Ze sukkelt al een paar dagen, en wil eigenlijk geen dokter laten komen. Op manliefs uitdrukkelijke verzoek hebben ze vandaag toch maar een dokter gebeld.
Mijn schoonmoeder is erg zwaar, ongelooflijk hoe moeilijk het is om zo iemand van de grond af te tillen.
Nou weet ik al dat ik niet echt zwaar wil worden, dit drukt me nog eens extra met mijn neus op de feiten.
Ik wil slank oud worden. Hoop daarmee net zo fit te blijven als mijn tante van 82 die zelf nog haar huishouding, plus tuin doet. Ben de hele week op tijd naar bed gegaan(geen bankhangen is ook niet snoepen of snacken) en heb een beetje op mijn eten gelet ( zelfs geen gebakje op Pa z' n verjaardag) nu nog wat meer bewegen.
Dit weer is geweldig om een lange wandeling te gaan maken. Wie weet lopen we zo even naar mijn schaatsende dochter. Werken kan altijd nog nietwaar?
groetjes, Franca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten