Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 23 januari 2009

boeken en blogs

Gisteren een oud (half begonnen ) werkje opgezocht. Ik dacht daaraan te beginnen als ik overdag in de wacht moest, maar daar heb ik geen rust voor. Misschien iets voor de avonden. Hoewel ik de hele week dagen van 8 en 9 uur heb, met reistijd erbij komt dat ruim boven de 10 uur. Voorlopig even niet dus.
Mijn uniform hing gisteren al klaar, maar er kwam geen oproep. Vannacht dus door kunnen slapen. Vervolgens stond ik op wacht van 10.00 tot 18.00 uur. Waarbij ik direct aangaf dat ik ook een ziekenhuisgezin wel zag zitten, dan was ik tenminste aan de slag. Ik ben op mijn wenken bediend. Vanaf 11.00 uur mag ik starten bij een 2e kindje, gisteren geboren, mevrouw is een oud collega. Leuk!
Vanmorgen even wat blogjes gelezen. via via, kwam ik uit bij: littlejennywren.blogspot.com hartstikke leuke blog. Heb een stukje gelezen en daarna de ' books' , geweldig!
Behalve dat ze enkele boeken heeft die ik ook heb (en heel mooi vind) ook heel veel andere mooie oude boeken gezien. En niks besteld knap he.
Dit boek had ze ook. Een geweldig sfeervol boekje. Je wordt er alleen zo hebberig van. Als je dit boekje inkijkt wil je eigenlijk gelijk naar een rommelmarkt.
Dit oude keukentje is een van de plaatjes die ik zo sfeervol vind.Ze had overigens ook het boekje: Throughthe kitchen window, waarna ze foto's uit haar eigen keuken laat zien. Over sfeervol gesproken..
Zelf zoek ik mijn oude boekjes weer op. Wij leven maar eens van Anne de Vries, had ik eigenlijk nooit gelezen , het blijkt een heel leuk boekje te zijn. Ook mijn oude tijdschriften haal ik nu voor de dag ( steeds een stuk of drie), dit gidsje heeft zulke leuke ideeen, die hou ik nog even bij de hand.
Verder kreeg ik een mailtje van de bieb. Daar wachten drie tijdschriften (van Januari, dus nog hartstikke nieuw) op me en het boekje : Winterverhalen van W.G. van de Hulst.
Ik ga proberen ze op de weg naar mijn werk gauw op te pikken, dan heb ik vanavond (als ik vast uitgeteld op de bank lig) wat te doen.
Nu nog een snel bakkie koffie, en aan de slag, ben heel benieuwd hoe 'mijn' gezin zal zijn.
groetjes, Franca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten