Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 21 december 2008

voornemen

Daar zit je dan s'avonds te mijmeren bij boom en stal.
Hoe goed je het hebt en wat je boft. Al zou je een paar dingen graag anders zien, over het geheel heb je geen klagen.
Wat kan beter? - Stoppen met dat eeuwige bankhangen s'avonds en weer eens wat gaan knutselen.
- Wat actiever worden, meer fietsen en wandelen.
- Vaker iets met mijn man alleen ondernemen , wandelen of een uitstapje.
- Afvallen(dat ik dit ooit zou schrijven, maar vader noemde me vroeger panharing zo mager
was ik).
- Stoppen met zo idioot veel boeken kopen.
- Projecten waar ik de spullen voor in huis heb afmaken.
En zo heb ik voor het eerst in mijn leven goede voornemens!
Hier komen ze zwart op wit op een rijtje: 1. vijf! kilo afvallen.
2. s'avonds niet op de bank neervallen, maar gaan wandelen of
knutselen.
3. Een jaar lang geen boeken kopen!
- niet bij Boll
- niet bij Amazon
- niet in de kringloopwinkel
- niet bij de Slegte, de boekwinkel of de uitverkoophoek bij
V&D.
Voor oudjaar ga ik het nog uit te komen boek bij Geertrude nog bestellen.
Een nieuw talent met haar eerste boek, en ook nog zo'n leuk mens die moet je steunen.
En verder moet de boekhandel en dit jaar zonder mijn aankopen proberen te overleven.
Ik ga voor streng, koop dus ook geen tijdschriften want ik ken mezelf, dan ga ik daarin weer te ver.
Wat zal ik een tijd(en geld) overhouden. Moet genoeg zijn voor de projecten die al op stapel staan, of om nieuwe op stapel te zetten.
En dan ga ik denken waaraan dat overgebleven geld naar toe gaat. Ik heb nog wel wat dromen...
groetjes, Franca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten