Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 29 december 2008

de keukenkast

Eindelijk! De keukenkast is weer eens gedaan.
Altijd een heel karwei, al vind ik het ook best leuk om te doen.
Manlief heeft de kast oorspronkelijk gemaakt, zodat ik mijn moeders trouwservies erin kon zetten.
Langzamerhand zijn er steeds meer spulletjes bij gekomen. Nu is het een kast vol(zeer vol) gezellige spulletjes.
Dit is bijvoorbeeld een (groot) deel van mijn verzameling pannelappen. Prachtig dat mensen hier uren aan gehaakt of gebreid hebben. Als ik weer een paar zie liggen(kringloopwinkel) vind ik alleen daarom al dat ik ze moet 'redden'.
Het speelgoedkeukentje is nieuw(op marktplaats) gekocht. Uit pure nostalgie. Ooit had ik er zelf een. Daar zag je door het raam, spelende kinderen in een zwembad.Ik bakte er echte pannenkoekjes op ( met van die gevaarlijke blokjes).De oude is helaas ooit weggedaan, maar deze maakt me ook weer blij.
Ook hier boekjes. Kookboekjes en gezellige nostalgische boekjes.Over oude gerechten en oud speelgoed.
Trough the kitchen window(vol gezellige verhalen,recepten en plaatjes.An Evening at Alfie's, van Shirley Hughes , die de mooiste sfeertekeningen ooit maakte, vooral van gezinnen. En the cosy home cookboek, met recepten en decoratieideen voor een gezellig huis.
Verder nog lieve kaarten, en kadootjes en knutsels van de kinderen en vriendinnen.
Zo'n kast moet je toch met plezier schoonmaken! En vooral er heel erg van genieten.
Ik had nog wat foto's van boekjes gemaakt maar dat wordt nou wel erg veel. Misschien voor een andere keer. Nog net voor het nieuwe jaar heb ik nog een paar boekjes besteld. Straks is het een jaar over. Dat wordt heel wat voor mij. Soms loop ik gewoon tegen boekjes aan, of ik ga bewust op zoek via internet.
Het zal echt wennen zijn om dat niet meer te doen. Ik heb al wat tijdschriften aangevraagd bij de bieb, die ik anders direct gekocht zou hebben. Dus ik ben op de goede weg!
Nou duik ik vroeg mijn (koude) bed in , zien of er morgen een gezin voor me is.
groetjes, Franca.

1 opmerking:

  1. Wat een geweldige kast! Inderdaad een feest om zoiets schoon te maken.
    Grappig dat jij ook gehaakte pannenlappen verzameld. Bij mij ging dat per ongeluk, maar ik heb er nu wel aardig wat.

    BeantwoordenVerwijderen