Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 17 augustus 2017

eerst wat eten en dan...

De gevulde ( met de extra vulling) paprika's.
En gisteren:
Een onverwachte curry.
Ik ging naar een vriendin om te wandelen, helaas voelde ze zich niet best, en werd het koffie drinken en een lang gesprek. Daarna zou ik boodschappen doen, maar daar stond mijn hoofd niet meer na. Ik ging liever een uurtje vaatdoekje breien.
Maar ja, geen aardappels in huis en er moest wel gegeten worden...
Een stukje vlees voor de mannen was er nog in de koelkast, en rijst heb ik altijd op voorraad. Een curry, vroeg oudste, dat kan.
Er bleek zelf nog zo'n potje heerlijke Indiase kruidenpasta in de voorraadkast te staan, dan komt het goed!
Uit de moestuin: wortelen, boontjes en een preitje ( sorry opa, ik weet dat ze nog niet zo lang staan, maar deze kwam uit de preien die over waren en bij elkaar stonden, en was al best groot).
Uit de koelkast: een klein stukje bloemkool en een paprika.
Uit de groenteschaal op het aanrecht: een rode uit, drie tomaten en een zoete aardappel.
Ik vergat een foto van mijn bord, maar we hebben gesmuld!
Waar waren we gisteren gebleven?
Bij het oude kastje ,( hier het laatje met een paar zelf gemaakte spulletjes en een gietertje van de rommelmarkt). De "potloodjes met kleurplaten" kreeg ik van mijn beste vriendin.
Maar goed...
De planken konden iets vrolijks gebruiken, dus zocht ik een mooi ( eigenlijk inpak) papiertje en ging de planken bekleden.
Toen we net getrouwd waren had ik ook kastpapier in mijn keukenkastje.
Schoot me zomaar weer te binnen.
Grijs met roze , zoals veel spulletje in mijn keuken ( inclusief de handdoeken) toen waren.
Mijn moeder had de planken beplakt ( en die kon dat een stuk beter als ik nu), mooie herinneringen!
 Het poppenhuis.
Bijna klaar.
Nog dakbedekking en natuurlijk behangetjes en zo.
Wat knap van manlief dat hij van die zielige stukjes hout gewoon weer een echt poppenhuis heeft kunnen maken!
Het is wel groot.
Veel groter als ik me in de schuur ( op een grote werkbank) realiseerde.
Tja en dan staat het daar, en dan kan ik het natuurlijk niet laten om er alvast iets in te zetten...
Niet helemaal echt, gewoon voor de lol.
Met losstaande stukje papier ( kleurrijke a4jes) en een mat geknipt uit een oud tijdschrift ( lag al in een doos met rommeltjes).
Geeft toch al een idee hoe het een beetje gaat worden.
Wat leuk!
Tja, het kastje zag er zo gezellig uit met dat vrolijke papiertje...
Daar moesten natuurlijk de (schoen) dozen met materiaal om het poppenhuis af te werken in komen. En de map met aanwijzingen en en..
Maar ik zag de doos met meubeltjes en poppen en toen...

Toen ben ik gewoon aan het spelen geraakt.
Zette ik eerst de nog ingepakte popjes in de kast, maar besloot ze toch maar uit te pakken. Daarmee was natuurlijk het hek van de dam!



 En zo had ik dus geen keurig kastje met dozen, maar een kijkkastje gemaakt.
En weet je wat...ik laat het lekker even zo!
Soms heeft een mens het nodig om even te spelen.
Even geen serieuze dingen , gewoon lekker rommelen.
Die dozen staan netjes op de planken.
Klaar om het poppenhuis helemaal af te werken.
Dat gaan we over een tijdje doen, als het 's avonds te vroeg donker is om nog buiten en in de tuin te werken.
Een mooi winterproject.
Nu geniet ik steeds stilletjes als ik deze kamer in kom ( waar ik ook sta te strijken).

Vandaag komt dochterlief me even helpen, niet met poetsen, maar met het afwerken van een brei projectje. Ik heb er zin in.
Het is altijd gezellig als ze komt, wat een heerlijke dame!
Eerst nog even de ( moes) tuin in, om voor haar en voor een vriendin een lekker groenten doos samen te stellen.

Fijne dag!
groetjes, Franca.




2 opmerkingen:

  1. hallo :)
    geniet lekker van je kijkkastje, leuk te horen dat je zo kunt opgaan in je hobby :)
    fijne dag gewenst

    vr gr JOsie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vriendin van mij heeft ook een heus poppenhuis. Eens in de zoveel tijd besteedt ze heel wat tijd om alles weer leuk aan te passen aan het betreffende seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen