Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 27 mei 2017

groots genieten van het kleine

Even geduld, vroeg ik....
Het werd wel erg lang.
Alles gaat goed hier hoor, er is soms gewoon zoveel te leven, dat ik de kans niet zie om jullie op de hoogte te houden.
Binnenkort staat er ( voor ons) iets groots op het program, maar nu geniet ik nog even in het kleine...
Eerlijk gezegd was ik zelfs een beetje huiverig om dit te delen.
Een poppenhuis, hoe tuttig kun je worden?
Nou, best tuttig, maar wat is het leuk als je door het poppenhuis virus gegrepen word!
Dit keer ga ik jullie niet zo lang laten wachten, beloofd!
Nu is het ochtend en moet ik ( met plezier hoor) echt gaan werken, op naar een fijn gezinnetje, lieve ouders, schatten van kindjes.

Fijne dag en tot snel!
groetjes, Franca.

13 opmerkingen:

  1. Mijn moeder is jaren geleden ook gegrepen door het poppenhuis virus. Héél erg leuk! Geniet er toch van, zonder je af te vragen wat een ander ervan denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nu twee jaar bezig om een poppenhuis in te richten.
    Alle meubeltjes en ook zoveel mogelijk accessoires maak ik zelf. Vooral van "waardeloze" materialen zoals koffieroerhoutjes, doppen, kurken etc. Ik gooi niets meer weg; zie overal wel wát in 😉.
    Een geweldige hobby!!
    En het komt nooit af, want ik hou van veranderingen en blijf dus lekker "sleutelen" aan mijn poppenhuis.
    Veel plezier ermee!
    Groetjes, Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je er weer bent !!! Een Poppenhuis kinderachtig ? Nou en, als jij er van geniet, is het toch goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig: een poppenhuis!!
    Heb je wel eens van het muizenhuis gehoord?
    Dan wil je acuut zelf beginnen, haha.

    Heel veel plezier ermee!
    En werkse natuurlijk.
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Én stel je nu eens voor dat een poppenhuis tut is wat dan nog.
    De meeste van ons hadden er waarschijnlijk graag een gehad.
    Dochters kregen Duplo of playmobil pophuizen.
    Maar de leukste is zelf maken en doen.

    Top.


    Gr Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een poppenhuis lijkt me een leuke hobby. Echt eentje waar je helemaal in op kunt gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hee, je bent terug, had je al gemist, alles ok?

    fijne dag, geniet van de verkoeling ;) :)

    vr.gr.Josie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig gaat alles goed! Dat is het belangrijkste en wat gaaf bezig met een poppenhuis als ik ooit meer tijd krijg dan staat dat ook op mijn lijstje! Dus tuttig echt niet, laat je ons ook wat foto's zien, kan ik altijd zo van genieten.

    Normaal ben ik een stille lezer maar nu moest ik even reageren. Veel plezier met je poppenhuis.

    Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. franca,
    ik heb zojuist bij het opruimen een paar poppenhuis meubeltjes gevonden.
    kreeg ze voor mijn verjaardag: ik werd 6 jaar, nu 71.
    het betreft twee stoeltjes, een kacheltje een kolenbakje en een schoorsteen klokje.
    mail mij dan kan ik jou een foto sturen van de meubeltjes.
    hoeft niets te kosten ik kreeg ze voor niets.
    Ria van Oosten.
    ria@vanoosten.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Na een ( niet zo leuke en vloekende) reactie een tijdje terug, durf ik niet goed meer te posten.
    Denk ik te veel na of het wel "leuk" is.
    Zo ook over een postje over het poppenhuis.

    Lieve mensen na deze geweldige reacties ( waar die van Ria me tot tranen roerde), komt er echt een poppenhuis-post aan!
    Dank jullie wel!
    Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Franca,

    Laat negativiteit nooit jezelf belemmeren! Je schrijft zo leuk en gezellig, ben altijd blij als er weer een leuke lange post staat, dan pak ik een grote mok thee en geniet zo van je blog! En weet dat er heel veel mensen zijn die er zo over denken. Normaal ben ik een stille lezer maar ook nu voelde ik me geroepen om je even een hart onder de riem te steken. Je bent een mooi mens en ik verheug me op je poppenhuis-post!

    Een heel fijn weekend en liefs van Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk, een poppenhuis! Ik was er vroeger altijd mee bezig: Meubeltjes maken, kleertjes haken voor de popjes. Het lijkt mij zo leuk om het wéér eens te doen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi hoor die poppehuizen. En wat een prachtige kleur sering. Waar heb je die kleur toch gevonden. wij kennen alleen die lichtpaarse. Gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk van jullie dochter. Groeten Mientje.

    BeantwoordenVerwijderen