Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 20 augustus 2016

even iets laten horen

Eten door manlief gemaakt ( en weer een paar courgettes op).
Het laatste gezin kostte kruim. Niet door een slechte situatie, maar door een wel erg moeizaam lopende borstvoeding.
Zowat alles haalde ik uit de kast om de voeding te doen slagen.
Uiteindelijk stemde de kraamvrouw in met het vragen van hulp aan een lactatiekundige.
Zij besloot uiteindelijk ( toen waren de acht dagen kraamtijd al voorbij) om een rustpauze in te lassen. Even niet aan de borst , kolven en in flesje geven.
Wij hadden hem ( uiteindelijk wel met tepelhoedje) aan de borst en groeiend, maar het was wel heel pittig voor de kraamvrouw. Volgens de lactatiekundige was dit kindje er een uit de top tien van moeilijk aan te leggen kindjes...
En nu is het aan haar, loslaten Franca!
Hoe fijn is het dan dat de ene dag manlief, en de andere dag dochterlief, voor het eten zorgden.Waarbij dochter het voor elkaar krijgt om zelfs van restjes een klein feestje te maken.
Voor dochter en manlief een half stokbroodje met wat groen en een rest vlees van gisteren.
Op mijn bordje:
Het allerlaatste restje pannenkoeken-stroganof ( daar moet je echt niks van weg gooien, zo lekker) en zoete aardappelcurry met spinazie ( uit: de vegetarische studentenkookgids).
Ook al zo lekker, en wegens restjesdag: een wrapje er bij.
 https://vegetarischeteniseenfeest.wordpress.com/2015/10/28/paddenstoelenstroganoff/
 http://www.smulweb.nl/recepten/1424627/Zoete-aardappelcurry-met-spinazie

Het is de entourage die mee helpt, de tafel mooi gedekt, bloemetje er bij, servetjes, en natuurlijk buiten eten met dit mooie weer.
Door dochterlief uit een spinnenweb gered ( jammer voor de spin).
Een groene baken ( de moestuin in volledig zomerkleed).
Heerlijk wegkruip-trui. Gevonden in de kringloopwinkel.
Boekje van aardige dame gehad, en daar maakte ik iets uit...

Rabarberjam, en op zijn kop rabarbertaart ( hier voor die de oven in ging).
Zo kwam de taart uit de oven.
Zo is de omgekeerde taart geworden.
Zo konden manlief en ik 's avonds genieten van de taart.
En daar ligt ook het andere vaatdoekje , en toch is het "normale, gebruikelijke patroontje", veel leuker om te doen!
En verder: maakte ik nog een vaatdoekje ( dat verzet de gedachten zo fijn).
Besloot mijn auto om wat problemen te geven ( met starten en zo), wat natuurlijk mag na 15 jaar trouw gebruik, maar nooit goed uit komt.
Ik moet nu echt op zoek naar een nieuwe ( dat mag manlief voor me doen).
Die ( manlief dus), plaatste deze week een "nieuwe" motor in zijn auto, of het niks is. En die auto...die loopt weer als een zonnetje.

Ik mis...vriendinnen en collega/vriendinnen, nichtjes en klets-vriendinnen, boek uit leen vriendinnen , en sport-vriendinnen.
Gelukkig heb ik nog wel een rondje gelopen met collega's en met een buurvrouw een paar avonden gefietst.
Wat zal ik blij zijn als de drukke vakantieperiode op het werk achter de rug is, zodat we niet meer extra terug hoeven te bellen ( en er 's middags een gezinnetje bij krijgen), dat we weer de normale uren werken, en vooral: dat ik weer mijn normale dagen vrij ben.
Zodat er weer tijd is voor die fijne mensen en leuke dingen!
Nog even volhouden, komt goed.

O ja, de gemeente wil even weten hoe hoog de pipowagen is...en hoe hoog de schuur....en waar er ruimte is voor de gasten om te parkeren ( ze hoeven echt niet op straat te parkeren). Nieuwe tekeningen gaan hun richting in, maar intussen hebben ze wel de datum weer opgeschort . Je zou er moe van worden, maar we houden vol!
Duimen jullie met ons mee dat het uiteindelijk ooit mag gaan lukken?

Geniet van lieve mensen om je heen!
groetjes, Franca.

11 opmerkingen:

  1. dag lieve Franca , terug zo'n fijn berichtje van jou !!! altijd genieten van jou hier is het nu hard aan het regenen maar er komen prachtige dagen volgende week en ik heb zo géén zin in het einde van de zomer ! Als het kon dan wil ik de maand juli opnieuw beleven en hadden een prachtige vakantie op "onze" Normandische camping ,veel gelachen en hadden het fijn met ons gezin niets luxe maar gewoon genieten en gelukkig zijn met wat we wel hebben ... elkaar en dat is heel veel in deze wereld waar zo veel verdriet en geweld is, dat is ook zo fijn aan basic kamperen géén nieuws zien 2 weken lang...
    lieve groet en een dikke knuffel Jezebelle

    oh ja ik at ooit courgette jam met gember en dat was echt super lekker !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag ik je wat vragen over de "nieuwe" motor van je man? Mijn vriend heeft ook een raar probleem met zijn motor en denkt erover een andere motor te kopen en te laten inbouwen. Maar loopt tegen wat problemen op. Is je man ervaringsdeskundige? en in welk deel van nederland wonen jullie. Groeten uit Zeeland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er anders uit, het vaatdoekje. Heb je het patroon? Ik was in mijn vakantieook zo heerlijk aan het vaatdoek breien. geen denkwerk alleen rust ...

    Het lijkt me moeilijk om zo'n gezinnetje los te laten. Het lijkt me dat je zo benieuwd bent of het toch allemaal gaat lukken met de borstvoeding.
    Geniet nu maar weer lekker van je vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met alle procedures en gedoe met de gemeente. Ik zou graag je sportvriendin of wandelmaatje worden, ik zoek nl zelf ook zo'n vriendin en denk zomaar dat ik het wel met je kan vinden (sorry als dat aanmatigend klinkt) maar ik vrees dat de afstand een bezwaar zou zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marie,
    Hier: http://marikariblog.blogspot.nl/2012/06/gebreide-vaatdoekjes.html
    is het patroontje van dit vaatdoekje.

    Jezebelle: heer;ijk dat jullie zo genoten hebben. En inderdaad, soms is even geen nieuws zien gewoon fijn.En die jam..ik kreeg al een courgette-citroen recept, wat ik ( als ik de tijd maar heb) graag wil gaan proberen.

    Lot: we wonen in het Brabantse.
    Mijn man is van beroep machinebouwer, en bedenkt allerlei constructies. Een automotor inbouwen is iets anders, maar voor hem wel goed te doen.
    Hij heeft "gewoon" een andere ( tweedehands)motor gekocht op internet, opgehaald met de aanhanger en ingebouwd.
    Vraag mij niet om de technische details!
    Daar heb ik dus echt geen verstand van.

    Hoi Astrid, lief van je.
    Maar zoals je leest heb ik helaas nu al geen tijd om alle wandel, lees en andere maatjes bij te benen.
    Gelukkig komt dat na de vakantieperiode wel goed ( jammer wel dat het alweer zo vroeg donker is).
    Maar in je directe omgeving zijn vast heel veel dames die mee willen wandelen of sporten.
    Ik vroeg het een tijdje geleden hier en daar en er waren gegadigden genoeg!
    Heel veel vrouwen willen wel iets gaan doen, maar liever niet alleen.
    Dat bleek toen tenminste in mijn omgeving.
    Succes!

    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjjonge, wat ziet dat er allemaal weer goed uit!
    En natuurlijk duimen wij mee, heel hard zelfs, haha.
    Succes met alles, groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo
    wat leuk die omgekeerde taart :)
    Handige man heb je!

    fijne zomerdagen gewenst
    --josie--

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi franca wat is het altijd weer genieten van jouw schrijfsels!
    Hier stelt mijn auto ons ook voor een dilemma, er zijn weer wat kosten aan maar hij is al 18 jaar oud ! Een paar dagen voor het huwelijk van mijn zoon is er nog iemand tegen gereden (dikke bluts en ondertussen al wat roest) onlangs een nieuwe batterij erin ...nu problemen met de starter (tijden het folklorefestival)...hij moet naar de keuring en we zitten te twijfelen...houden of een andere kopen...Hij heeft ons altijd trouw overal naartoe gebracht ...onlangs nog de verhuis van zoon mee gedaan enz...maar ja 18 jaar oud?! wat zal het volgende zijn? dus nog even wat nadenken...
    Is toch altijd een gedoe hé een andere auto zoeken? We denken er aan om van twee wagens naar één te gaan...er staan hier dikwijls twee auto's een ganse week stil op de oprit....dus denk, denk denk...Fijne zonnige dag nog! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je voor je reactie over de inbouwmotor. Ik heb je een e-mail gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fijne blogs schrijf jij toch altijd. Die taart ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dag lieve Franca ,
    ik hoop dat ik mis ben maar ik nu al enkele dagen dat ik mij zorgen maak om jou ... ik kan het niet goed uitleggen maar ja hooggevoeligheid ... ik hoop dat ik mis ben en dat je het alleen maar erg druk hebt !? lieve groet en een dikke knuffel Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen