Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 19 juni 2016

bloemen uit het bloemenweitje,goed eten en goed nieuws

Het gaat goed met ons bloemenweitje.
Wat minder met onze bessen. Tenminste...voor ons, de vogeltjes snoepen er heerlijk van.
Dat mag, daar krijgen wij tenslotte elke ochtend een prachtig concert voor.
De boeketjes die uit het bloemenweitje komen worden steeds mooier.
Zoekend naar een plekje voor een mooie foto, liep ik een rondje om het huis.
Te beginnen bij de pipowagen.
Kijk maar het paadje er naar toe.
Voor het huis.
Naast de andere kant ( richting wei).
Onder de grote boom naast het huis ( aan de kant waar we altijd zitten).
Nog even terug bij de pipowagen ( omdat het zonnetje intussen zo mooi scheen).
En daar staat het dan.
Inmiddels staat het boeketje er een dag, en ik vind het zo mooi!
Ik weet nu dat ik de foto beter iets lager had kunnen nemen, dan komt het mooier en voller over, helaas is de camera vol, dus zit dat er even niet in.
Boffen!
Het linker boekje kocht ik via marktplaats ( en gaf er best nog wat voor), eergisteren kwam ik het nog mooiere exemplaar zomaar voor 75 cent in de kringloopwinkel tegen. Ik weet al welke vriendin ik heel blij mag gaan maken.
Hoe het met mijn handwerkjes is?
Het ligt even helemaal stil. Totaal geen trek meer in. Gek hè, en ik had er zo'n plezier in.
 Maar ja, er is ook nog zoveel te doen... Nieuwe bloemen planten ( de potten zijn voor op het kerkhof), wat zal het er hier straks weer kleurig uit zien.
Manlief begint alvast bij de pipowagen.
Hoe het verder gaat?
Prima!
Het afvallen gaat ( heel) langzaam maar zeker.
Het eten is ook weinig veranderd, ik probeer alleen minder suiker te eten( minder chocola vooral), jammer dat ik net weer heerlijke bonbons kreeg in mijn laatste gezinnetje.
Wel lief hoor! En ik mag ze natuurlijk ook gewoon aan de rest van het gezin geven, maar ze zijn zo lekker, dat ik er toch van mee snoep. Foei!
Het heerlijke soepje op de foto is door manlief gemaakt. Venkel soep, van venkel uit eigen tuin.
Linzenburgers van Annemiek en spinazie uit eigen tuin. Ja aan de gezonde kost kan het niet liggen. Mijn lijf veranderd wel van het sporten/bewegen.
Had ik eerst "ineens"een buik, nu word die van beneden af steeds strakker, en het rolletje wat weg moet dus steeds smaller. En kan ik ook alweer een maatje kleinere spijkerbroek aan.
Hoewel soms....als je wat rabarber over hebt ( 1200 gram nodig om jam van te maken), en er liggen ook nog wat overrijpe aardbeien op het aanrecht.... Dan is de verleiding wel erg groot om die even ( met een heel klein pietsie suiker) te koken , om een sausje voor het toetje te maken.
Dat toetje is gewoon een klein feestje!
Kwark met aardbeien/ rabarber saus. Daar kan geen restaurant voer tegen op!
En die rabarberjam?
Die is klaar , en bijna op....

Gisteren kwam er onverwacht een uitnodiging: of we even op de koffie kwamen.
We vermoedde goed nieuws, en gingen die kant in met rabarbertaart ( met als vulling rabarberjam) , een paar mooie boeken en een ( al zeg ik het zelf) prachtig boeketje uit het bloemenweitje. Fijn om dan zomaar wat leuke dingen mee te kunnen brengen.
Het goede nieuws kwam en nam me een enorme last van mijn schouders.
Te lang heb ik me te druk gemaakt over een gezinnetje, nu komt alles weer op zijn pootjes terecht en kan ik loslaten. Laten gaan en me weer concentreren op ons eigen gezin en plannen maken. Kunnen we samen ( mijn man en ik) genieten van wat er is en dingen vernieuwen. Door gaan met verbeteringen van het huis en veel meer tijd maken voor vrienden en bekenden. Lucht!

Ik wens jullie allemaal een heerlijk luchtige dag en een fijne Vaderdag voor alle papa's!

groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige boeketten Franca! Het moet heerlijk zijn om zo dicht bij huis een bloemenweitje te hebben. Net een snoepwinkel: welk kleurtje zal ik nu weer eens kiezen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke foto's, mooie kleuren planten :)

    --josie--

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om aan slechts één foto te kunnen zien en weten waar het is gemaakt.. Ik herkende de berk meteen! Prachtige herinnering.. En wat staan de bloemen van het boeket allemaal mooi bij elkaar! Ze zullen ook vast heerlijk ruiken..

    Lieve Franca, dat handwerk komt wel weer. Hier lag alles ook even helemaal stil, niksniet kreeg me aan het werk. Maar nu? Helemaal weer terug. Geef het lekker even wat tijd!

    Groet van ons xx

    BeantwoordenVerwijderen