Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 7 mei 2016

blij met....

Een donkere sering in bloei.
Gekregen voor mijn 50ste verjaardag.
Nadat een erg attente dame hoorde dat ik vroeger altijd een bosje donkere seringen uit de tuin van mijn moeder kreeg voor mijn verjaardag.
Lief!
Het boek wat ik voor een euro kocht op de rommelmarkt laatst.
Wat heel fijn leesvoer blijkt te zijn.
Niet te gecompliceerd, precies wat ik nu nodig heb.
Steeds even een stukje tussen poetsen, en ruimen door, lekker in ( of net uit) het zonnetje.
Dan op Vrijdagavond boodschappen gaan doen en even het K ruidvat binnen lopen.
Daar dan een boek uit dezelfde serie tegen komen voor maar 3,99.
Wat zondag (mooi ingepakt) een Moederdag cadeau mag zijn.
Boffen!
Ja, hier zal vast niet iedereen het mee eens zijn.
Maar ik word er echt heel blij van.
Luchtjes doen wat met je stemming.
Ik vond dit luchtje bij de T uinen.
Als ik het aan heb, ruikt het zoals in een huis waar net een baby'tje geboren is.
Voor sommige waarschijnlijk wat te z witsal achtig, maar ik vind het heerlijk!
 Filosofie, nou ja....meer besparen maar ja.
Klassiekers...niet echt!

En levenskunst.
Ach , het hele leven is een levenskunst.
Het is klaar, de kast is vol.
Niet om zo te blijven, vooral de romans mogen best naar een volgende lezer.
Volgende week verwacht ik veel bezoek, dan nemen we een kijkje en zal de kast vast een stukje leger zijn.
Om weer een ander blij te maken.

En verder: hoe fijn om samen vrij te zijn.
Elkaar soms uren nauwelijks te zien ( hij is buiten op het dak bezig, ik vooral binnen), maar weten dat de ander daar is.
Samen koffie drinken tussendoor of een boterham in het zonnetje.

Op de donderdag/zondag gingen we even de stad ( Eindhoven) in.
Samen koffie drinken bij S issy boy  homeland boven ,met een heerlijk stukje worteltaart en cheesecake ( eerlijk samen gedeeld), goeie koffie en leuk uitzicht op de winkelende menigte.
Maar één ding gekocht ( natuurlijk alvast een boekje voor mijn verjaardag), en ons verwonderd over het feit dat we heel weinig willen.
Dat je hoe langer hoe meer beseft dat het geluk niet in dingen zit, maar in mensen!

Hoe we ons verheugen op de dagen dat alle kinderen thuis zijn, op bezoek van of op bezoek gaan bij lieve vrienden, op de vakantie die we dit jaar ( gedeeltelijk) samen met de kinderen hopen door te brengen.
Op uitstapjes en wandelingen met vriendinnen, (straks naar een open huis met mijn beste vriendin).

Eerst nog even de bananencake van Monique maken ( er liggen nog precies drie overrijpe bananen), voor bij de koffie op Moederdag morgen.
We hebben zoveel om blij mee te zijn!
Puur geluk!

Fijn weekend!

groetjes, Franca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten