Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 15 maart 2016

wat te doen op een zonnige dag

Zaterdag zonnig?
Dan weten wij wel een karwei.
Kijk dat is beter.
Dan is het niet erg al staat er ( volgens opa ) een vulste kouwe wind.
Hier is het goed toeven.
Er is nog iemand die het met me eens is.
Op het tafeltje buiten staat het volgende karwei al klaar.
Maar eerst nog even terug.
Naar de gasten waar we kennis mee mochten maken.
Die alles weer zo keurig netjes achter lieten ( net als de vorige gasten overigens).
Wat een voorrecht om door de pipowagen opnieuw met fijne mensen in contact te komen.
Ik kreeg nog een lief mailtje ( antwoord volgt), en wil heel graag nog een keertje met ze spreken.

De foto van het presentje volgt nog ( ik had er het briefje met namen mee op staan).
Maar lief is het. Zeker omdat ze het al hakend in het zonnetje in de pipowagen gemaakt heeft.

Nieuwe mensen, nieuwe inzichten, dat kan een mens zo goed doen.
De laatste die ik opdeed: de televisie uit laten.
Ik ben er aan begonnen, en het werkt heel goed.
Er is alleen dat ogenblik dat je na het eten automatisch...O nee, uit laten.
En dan volgt er zomaar een leuke productieve avond.
Nu snap ik beter waar mijn man al die tijd om te klussen vandaan haalt.
Ik zeg echt niet dat ik nooit geen tv meer ga kijken, maar een tijd op pauze gaat "hij" wel!
Manlief was zaterdag nog lang niet uitgewerkt.
Hij snoeide wat bomen, harkte alles aan en zorgde weer voor een nette tuin.
 Fijn dat er voor mij nog wel eten over was.
Als je je afvraagt wat dit nou is...dat is manlief, die bij het kraantje onder het keukenraam ( ja dat raam), de groente uit de tuin afspoelt.
Voor de mannen was er een grote roerbakpan met spekjes, aardappels , pastinaak, wortel , paprika en wat er nog meer in de koelkast te vinden was.
Stevige kost voor harde werkers.
Binnen hebben de kippetjes toch maar wat lampjes gekregen ( ik ben dat licht op de piano nu gewend).
Geniet ik heerlijk van het zonnetje in huis.

Zal ik volgende keer vertellen van wat dit is geworden ( en over gezond of misschien te gezond eten), en ben ik stik nieuwsgierig naar de belevenissen van onze vorige pipowagen-gast! Die is net na een lange periode buitenland weer thuis. Daar hoop ik binnen kort wat van te horen.
Voor nu: afsluiten en op gaan schieten.
Zo direct koffiegasten, ik wil nog een cake bakken en het toilet schoon maken ( altijd zo'n tik als er gasten komen).
Een snel opruimrondje is ook nog nodig, dus...aan de slag!

Fijne dag!

groetjes, Franca.

5 opmerkingen:

  1. Wat een enthousiasme!! Heerlijk hoor!
    En hoe leuk om alweer even door je keukenraam (dat raam:-)) te kijken.
    Alle puzzelstukjes vallen nu op zijn plek, omdat ik nu weet hoe het er in het echt uitziet.
    Wat goed dat je voornemen tot nu toe werkt. Overigens kijk ik wel eens bewust een programma op de laptop terug. Maar geen gezap voor ons, dat werkt!!
    Veel succes met alles! Geniet ervan!
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk lijkt mij dat, zo'n veranda. Ik ga nu toch echt net zo lang zeuren hier tot 'ie er eindelijk komt. ;-)
    Gezellig, al die gasten in de pipowagen! Leuk om er zo via je blog van mee te genieten.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat krijg je weer energie van het zonnetje!
    En zo gezellig, met elkaar bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die varanda zeg!
    En ja, volop genieten van de eerste zonnestralen zo hè!
    En fijn dat je zulke goede contacten krijgt/houd, met de gasten van jullie Pipowagen....

    BeantwoordenVerwijderen