Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 7 september 2015

een mooie tijd

Ze had het druk, dochterlief.
Toch kwam ze Zondag even binnenvallen.
Met vriendje.
Schoven ze aan , aan de ontbijttafel.
Nee, ontbijt hadden ze al gehad, koffie?
Lekker!
Zaterdag dronk ik ook nog een kop koffie aan de keukentafel.
Met collega/vriendin, waarmee ik een heerlijke dag had gehad.

Zag ik de keuken door haar ogen:
rommelig, van alles op de deur geplakt, spinnenweb achter de hor, niet echt netjes. Vandaag ga ik daar aan werken.
Soms is het goed door andere ogen te kijken.

Dochterlief en manlief.
Samen mogelijkheden aan het bekijken voor een materiaal.
Twee prachtige mensen, creatief, gevoelig, met een open blik.

Waar ik heen wil?
Ik zou zo graag ...door hun ogen willen kijken!
Anderen hun blik willen laten zien.
Als er wat meer mensen konden denken zoals zij.
Wat een prachtige wereld zouden we dan hebben!


Vaak zie je het pas later.
Vandaag zag ik het zomaar...ik leef in een mooie tijd.
Natuurlijk zijn er zorgen, hebben de kinderen hun plekje nog niet gevonden.
Ze zoeken, de een gedreven, de ander minder (wel genietend) en de oudste laat niet altijd zien wat hij zoekt.
Zijn er verschrikkelijke dingen gaande in deze wereld! Maar toch....
Moet ik niet vergeten te genieten van deze tijd.
Niet alleen later zeggen; dat was een mooie tijd!

Nu, terwijl ik de keuken poets ( waar duidelijke sporen zijn van het maal dat manlief en dochterlief gisteren maakte), de was aan zet ( en bedenk hoe fijn het is dat we überhaupt zoveel wasgoed hebben) , een sopje maak van zelfgemaakte zeep: jongens wat een mooie tijd!

 Ik denk aan het maaltje van gisteren: de vega versie voor mij.
De niet vega-vesie op het bord van jongste ( veel te gezond, ik hou niet zo van knolgroentes). Bijna helemaal uit eigen tuin.
Samen eten in de veranda, rijkdom!
 Na een dagje rommelen in de tuin.
Waar ik nog onverwachts moois tegen kwam.
We alle kollen uit de tuin haalde ( behalve de aardappeltjes) voor ons maaltje.
Plantte ik nieuwe plantjes ( uit de uitverkoophoek van het tuincentrum) die zorgen voor kleur voor het keukenraam.
Vond ik heel stilletjes.
Nog een grote genieter !
Ik ga verder poetsen.
En genieten!

Hebben jullie ook een mooie tijd?

groetjes, Franca.



9 opmerkingen:

  1. Wat een blogje weer, en zo is er ook altijd wel weer iets om van te genieten.

    Liefs Monique.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bedoel dus wat een mooi blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,
    nou gisteren was het zingen geblazen met het pop koor, dus erg genoten !!
    Vandaag ook de was aangepakt, daar ben ik nu nog mee bezig. Wel op 't gemakje, want de gezondheid laat geen gehaast toe op dit moment, maar we komen er wel ; )
    En hele fijne dag toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig blogje weer! En wat maak je altijd lekkere maaltijden :), ik ben op het moment niet zo creatief, de kinderen vinden alles vies wat enigszins afwijkt van het normale... Komt hopelijk wel weer als ze wat ouder zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Franca,
    bedankt voor je bezoekje ; ) De bovenste knop is het recept van de Belgische knop uit het boek, maar dan heb ik in de ingevette knop op de bodem bruine suiker verdeeld en daar het beslag op gegoten. Dit was het resultaat en het was erg lekker ; )
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk blogje! Goed om zo stil te staan bij alles wat we hebben en wat zo mooi is om van te genieten. Ik moet glimlachen om de was. Ik ga zometeen de zoveelste ophangen, inderdaad wat een rijkdom dat we zoveel kleren hebben! Of ik geniet? Ja, zeker! Ondanks de zorg om één van de kinderen die zoveel moeite heeft om zijn draai in het leven te vinden, en hoeveel energie dat ons kost, ben ik blij met mijn gezin. En alles eromheen. Ik ga er vandaag extra op letten.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een paar heerlijke mooie verwarmende woorden Franca. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel Franka,
    Ik geniet altijd enorm van je blogjes. Zo fijn altijd, je positiviteit en gezelligheid.

    BeantwoordenVerwijderen