Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 16 maart 2015

we rommelen maar wat aan

Soms ben je met zoveel leuke dingen bezig, dat bloggen er even niet van komt.

Zo maakte ik een paasstukje voor hier op tafel, en drie kleintjes om weg te geven als ik op visite ging.
Intussen genoot ik er lekker nog even van.
Kosten?
Nauwelijks, een zakje met eitjes, een zakje met veertjes, en een potje met bloembolletjes voor elk, bakjes had ik zelf nog,de rest komt uit de tuin.
Het kleinste bakje was super simpel: een krant in een glazen bakje en een potje bolletjes. Gezien op de fair, zo simpel, zo leuk.
Zondag gemaakt, en elke dag ging er een weg. Bij de een dronk ik koffie en maakte een wandelingetje, bij de ander deed ik boodschappen en poetste de badkamer en toilet, niks bijzonders, gewoon gezellig.
We aten zelfgebakken brood.
Haalde een zieke dochter op in Rotterdam ( alleen ziek op een kamertje is echt niks), die we verwende met sapjes en hapjes tot ze ( fit) terug kon.
 Zo ziet een beledigde kat er uit ( die naar buiten gestuurd werd, omdat ze in de bijkeuken gespuugd had wat schoongemaakt moest worden).
Als ze merkt dat er een foto gemaakt word, draait ze snel haar kopje weg, hoezo beledigd?
Kijk nou toch!
Mijn nichtje wilde iets anders, of ik....Ja graag!
Vier prachtige stoeltjes voor buiten, nu met metaalverf ( met glittertjes) blauw geverft, met hier en daar wat schade.
Werk aan de winkel, maar eerst de stoelen en tafel voor de huiskamer afwerken.

Alleen het bovenblad van de tafel moet nog gedaan worden ( hier zie je de onderkant).
De stoeltjes moeten nog wat drogen en krijgen nog nieuwe dopjes, zodat de vloer niet beschadigd.
Verder "kocht" ik deze bloempot ( van een bloemen-bon die ik voor mijn verjaardag kreeg). Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om er een bos bloemen van te kopen, zo hoop ik er nog heel lang plezier van te hebben. Eens bedenken wat ik er de eerste keer in zal zetten, toch iets Paasachtigs misschien?
En ik kocht een boekje in de boekenweek. Nodig? Absoluut niet. Maar leuk!
En natuurlijk gun ik Annemiek elke cent die ze zo verdienen kan.
De vegaburgers ( die manlief voor me maakte) smaakte heerlijk.
Twee werden direct klaar gemaakt, de rest ging in de vriezer, altijd makkelijk om snel iets vlezigs op tafel te kunnen zetten.

Tja en gezien mijn mailtje aan Annemiek ( 17-06-2011), voel ik me ook een beetje ( en van de velen waarschijnlijk) als degene die om een kookboekje van haar vroeg.

Nou heb ik geprobeerd om het mailtje te kopiƫren, maar om een of andere reden wil dat niet lukken.
Dan maar even via een omweg ( eerst kopiĆ«ren, dan afdrukken)  niet perfect, maar toch...

Dank je wel Annemiek, voor je prachtige, bemoedigende boekje.
Waar niet alleen  recepten in staan, maar ook mooie stukjes bij elke maand.
Waarin je kookt met wat er dan in de tuin staat, vrijwel altijd zonder vlees.
En natuurlijk je woorden op de laatste bladzijde:
Na een tijdje is er geen verschil maar tussen consuminderen uit noodzaak en uit overtuiging. Je komt bij hetzelfde uit!

Veel rommel-plezier!

groetjes, Franca.

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee, die paasbakjes :)
    Leuke foto's, zijn je stoelen ondertussen al geschuurd en gelakt ? dag dag

    -Josie-

    BeantwoordenVerwijderen