Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 23 december 2014

Zalig Kerstfeest

Om maar met de deur in huis te vallen: dit zijn de potjes met de koekjes.
Plan voor dit jaar, was een hele simpele Kerst.
Maar alleen een boom neerzetten, is dan weer een beetje kaal.
Dus zocht ik naar wat er nog in huis was, en vond dit stukje van een paar jaar terug. Al een paar keer fris opgestoken, maar nu wilde ik iets nieuws.
Bij het slopen van het oude stuk, bleek er een vierkant frame-werk aan te zitten. Omdat ik een rechthoekig stuk wilde maken, heb ik maar een overgebleven keuken-tegel gebruikt ( en takken uit de tuin, die lagen er genoeg met zoveel wind).
Met wat binden en wat lijmen, is dit het simpele stuk geworden.
Laten we naar binnen gaan.
Daar staan de inmiddels ingepakte potjes, en er branden lichtjes...
Hopelijk kan het ook nog even na de Kerst tijd.
Wat extra licht in donkere dagen is zo fijn.
En als je dan toch bezig bent....
Maak je ook maar een stukje voor op de tafel.
Als het buiten dan donker is geworden, zie je pas echt het mooie effect.




Als manlief dan de beamer weer in de huiskamer heeft gezet ( het was weer te vochtig in de veranda), kunnen we van de huiskamer een bioscoop maken.

Verschil is, dat je in de bioscoop, geen thee of ( door dochterlief) zelfgebakken cakejes krijgt.
Dat dan niet je jongste zoon, heel stoer er even bij komt zitten: "even maar hoor, ik ga zo weg"!
Om vervolgens ( voor het licht effect), de boom en het stukje uit te doen, en iedereen popcorn aan te bieden ( uit zijn eigen kerstpakket).
Hoewel de film erg "Nederlands" begon, bleek het uiteindelijk een leuke feel good movie te zijn.
Bleef ook jongste lekker zitten.
En zat ik op zomaar een gewone Zondagavond te genieten van ons fijne gezin!
O ja, de rest van de  koekjes kwamen hier terecht.
En zo mocht ik de volgende ochtend ( nog nagenietend van de avond er voor), onze kerstkaarten zitten schrijven.

Omdat ik jullie niet allemaal persoonlijk een kerstkaart sturen kan, wil ik  iedereen die hier afgelopen jaar kwam lezen, een heel fijn Kerstfeest toewensen.
Met fijne mensen om je heen, genoeg te eten om te genieten, te weinig om je vol te eten.
Dat er fijne gesprekken zullen zijn, zonder oud zeer op te halen.
Dat jullie in sfeervolle , warme huizen mogen zijn, en echt mogen genieten!

 Blijf ik ( dankzij jullie lieve reacties) gewoon nog even hier schrijven.
Over het precieze vervolg laat ik nog wel wat horen.
Maar voor nu:
Zalig Kerstfeest iedereen!

groetjes, Franca.


17 opmerkingen:

  1. Ik wens jouw en je gezin ook heel fijne kerstdagen toe. En ik hoop dat je nog lang mag blijven schrijven, ik geniet echt van je stukjes.


    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve Franca , ik wens jou en je gezin mooie feestdagen en een gelukkig en gezond 2015 en blijf maar je prachtige berichtjes schrijven ze zijn altijd zo mooi en hoopvol ! lieve groet Jezebelle
    PS veel succes met de pippowagen en kreeg je mijn info...?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne kerstdagen, Franca.
    Ik mag werken deze kerst, en ga proberen mijn dementerende bewoners op kleinschalig wonen, fijne dagen te bezorgen.

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Franca,
    Ik wens jou en je gezin heerlijke feestgdagen en alvast een fantastisch nieuw jaar... lekker blijven schrijven hoor, dan blijf ik je lekker volgen...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel fijne dagen voor jullie!
    Groeten. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens je/jullie ook fijne dagen toe. Geniet van alles en elkaar!
    Spoaarmoeder

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezegende dagen Franca! En fijnst je in ieder geval voorlopig blijft.
    Jij hebt wat te melden en geeft te denken en dat lijkt mij meer dan genoeg.
    En negatieve reacties weg ermee.
    Gelukkig 2015!!

    Met hartelijke groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijne feestdagen toegewenst Franca samen met je dierbaren.

    En wil je blijven schrijven, ik geniet echt van je leuke stukjes met foto's. Kijk altijd of er weer een nieuw stukje staat.

    Een lieve groet uit Gouda,

    Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Franca !
    Ik wens jou en je familie fijne feestdagen toe !!
    Geniet ervan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne kerst !! :)

    gr.Josie--

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hele fijne dagenn samen met je geliefden!!
    Gelukkig dat je blijft schrijven! Ik geniet heel erg van je stukjes, ze zijn bemoedigend, gezellig en fijn om te lezen!
    Groetjes,

    Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijne dagen en geniet ervan! Het is je gegund. En fijn dat je blijft schrijven.
    Lieve groet Monique.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wens jou en je gezin fijne eindejaarsfeesten en al wat wenselijk is en ik wil je bedanken dat ik mag mee lezen in je leuke schrijfsels, het is telkens genieten.

    Groetjes Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi en origineel kerststuk heb je gemaakt met die takken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat je blijft schrijven Franca!
    Graag wil ik jouw hele mooie feestdagen toewensen en een prachtig 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die groentelasagne ziet er echt heerlijk uit!

    Ik wens je een goede jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen