Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 28 december 2014

puur geluk

Als je dan toch stukjes aan het maken bent, maak je van een alvast in huis gehaalde vogelvoerslinger, gelijk ook maar iets gezelligs.
Hoe mooi is het dan om net binnen gekomen ( fototoestel nog in de hand) te ontdekken dat je gelijk bezoekertjes hebt!
Boven op de koelkast in de keuken, is inmiddels ook een winters tafereeltje.

At ik eerste kerstdag een groente lasagne ( met vooraf een goed tomatensoepje met peterselie-room en een eigengemaakt pudding met cake en fruit en wat likeur als toet).
Om daags daarna deze pompoen/feta quiche uit de oven te halen.
In totaal was deze Kerst: simpel ( samen naar de nachtmis, en thuisgekomen chocomel drinken en beschuit met muisjes eten), gemoedelijk ( natuurlijk mag die vriendin die het thuis even niet ziet zitten langs komen eerste Kerstdag), genieten ( alle kinderen plus verkering rondom de tafel), ontroerend ( tante die met ons buiten ging wandelen, zo mismoedig toen we binnen kwamen, zo uitbundig gelukkig zwaaiend toen we gingen) Lief ( wat een heerlijk contact kan onze dochter en mijn man met Oma leggen, bijna tot tranen toe gelachen en tenslotte heel veel dankbaarheid ( dat hoef ik nu vast niet meer uit te leggen).
De dag na Kerst weer aan het werk.
Mijn fototoestel uit het raam gestoken, leverde dit plaatje op in alle vroegte.
Gelukkig had ik een gezinnetje in ons eigen dorp gekregen, zodat ik maar een paar kilometer hoefde te schuifelen.
 Manlief was nog vrij, en heeft wat: "pipowagen in de sneeuw", foto's gemaakt.
Ijspegels aan de pipowagen.
Het dakje van de verwarmingsketel-kast heeft een eigen sneeuwmuts.
De waslijn lijkt een parelketting.
In het natuurgebied vlak bij ons huis, is het nu mooi wandelen.
Met mooie sporen in de sneeuw.
Wie herkent dit raadselachtig vogel spoor?
De maaltijd van vandaag.
De burger was lang niet slecht, de "frietjes" echt super lekker door de kruiden, de salade maakte de maaltijd compleet.
Zomaar uit het boekje wat ik al zolang zoek. Nog niet kunnen kopen, wel kunnen lenen van de bieb, dus even van genieten.

Intussen werk ik in een jong gezinnetje.
Waar moeder een natuurtalent is , gevoelsmatig precies het goede doet, zoveel prachtig, prima aanvoelen, op je gevoel af gaan.
Borstvoeding die loopt als een t... ,een baby die groeit als kool, een vader die ( heel erg voorzichtig) zijn kleine meisje in badje doet, oma die elke dag even komt koken....
Soms is mijn werk gewoon puur geluk!

Geniet van mooie dagen!
groetjes,
                    Franca.



5 opmerkingen:

  1. Wat is het weer genieten van je schrijfsels Franca!
    heel veel liefs en 2015 is nog een onbeschreven blad, ik wens jou en je familie heel veel mooie verhalen om dat blad te vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die bezoekertjes van al dat lekkers in de tuin. Mijn vader en ook andere cliƫnten kunnen daar zo van genieten als ze naar buiten kijken. De bollen in onze tuin zijn niet zo in trek: wellicht zijn ze te oud?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Franca,
    Wat leuk die meesjes gelijk aan de vetbollen... niet voor niets gedaan dus.
    Jullie hebben een heerlijke kerst achter de rug, zo te lezen, lekker relaxed, precies zoals het moet zijn.
    En heerlijk genoten van familie en vrienden...
    Fijn dat je nu bij zo'n heerlijk gezinnetje aan het werk mag..
    Ik wens jou en je gezin een heerlijke jaarwisseling en heel veel goeds voor 2015,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk blogje heb je geschreven, ik wens je een goed, gezond en gelukkig nieuwjaar.
    groetjes, Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen