Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 8 augustus 2014

je zou toch....


Je zou toch...

De laatste dag in je gezinnetje zijn op de verjaardag van een klein jongetje ( zijn vierde verjaardag) en mee mogen genieten van feest, slingers,een blij snoetje voor het mooie cadeau wat hij krijgt, waar hij en zijn "grote broer" ( van vijf) de hele ochtend zoet mee zijn. Een lego boot , die eenmaal in elkaar zelfs even mee in bad mag ( blijft die echt drijven papa?).

Je zou toch bij het koffie drinken ( speciaal voor jou gehaalde) zalige gebakjes krijgen!

Je zou toch zo zitten praten bij het koffie drinken, dat je snel nog moet ( wil) gaan strijken, omdat je die niet wil laten liggen, en de kraamvrouw de trap op zien komen met het babietje en puur geluk in haar ogen zien!

Afscheid nemen van je gezinnetje en de baby nog even in  handen krijgen voor een afscheidsknuffeltje....en daar een enorm brede glimlach ( groter als alle glimlachjes de week ervoor) krijgen!

En dan lukt het de kraamvrouw echt niet meer. Zo'n groot geluk, twee lieve heerlijke jongetjes, een prachtig babymeisje en een lieve man, in combinatie met vliegende hormonen en afscheid van een heerlijke kraamweek, tranen met tuiten.
Mijn afscheid is snel, wetende dat dat beter is, high five van de jongens , een ferme hand van de kraamheer en kussen voor de kraamvrouw. Ik tip de kraamheer nog net om haar een dikke knuffel te geven en ren bijna de deur uit. Wat een heerlijk gezin, wat een lieve mensen,wat een fijn vak!

    lieve groetjes, Franca.


          

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig beroep heb je toch en ja, dat afscheid nemen is minder maar hoort er natuurlijk ook bij. Het is zo'n bijzondere periode, die eerste dagen na de geboorte van de kinderen, ik kan het mij allemaal nog goed herinneren!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik mijn leven over kon doen, zou ik ook in de kraamzorg gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap wel dat de kraamvrouw tranen met tuiten heeft,als ik je stukjes lees en dat doe ik al lang weet ik zeker dat je een hele lieve vrouw bent!

    Lieve groet,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen