Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 21 juli 2013

eten uit de moestuin

Boontjes in eigen (moes)tuin.
Broccoli.
We hebben al heel wat sla en andijvie uit eigen tuin gegeten. Zo lekker dat er al weer nieuwe slaplantjes gezet zijn.
Soms vind ik zomaar nog een aardbeitje. Smaakt als een bonbonnetje.
Vandaag staan er boontjes op het menu.
Het is zo fijn om na het werk even de tuin in te lopen en een maaltje bij elkaar te plukken.
 Mooiere boontjes zijn in de winkel niet te vinden. En hoe fijn is het om zomaar even de tuin in te lopen en een maaltje te plukken, daar kan geen supermarktbezoek tegen op.
Vleesvervanger vandaag: Kruidige hazelnootburgers ( met kleine aanpasssing, wegens : niet in huis).
Ziet er niet slecht uit toch?
Al heeft de rest van de familie liever een gehaktballetje.
Een uur geleden stonden de boontjes nog te groeien . Verser eten kan niet.
En de kruidige hazelnootburger? Heerlijk !
Dochterlief vermaakt zich in ons zwembad. Grapje! Toch fijn even je voeten te koelen als het badje er toch nog staat .

Vandaag de laatste werkdag in het gezin. dan zitten er al weer acht dagen op.
Fijne mensen, helaas heeft mevrouw een flink psychisch probleem.
Ze komen er samen wel. En dan ga ik even heerlijk genieten van een paar ontspannen dagen vrij. Om over een paar dagen weer fris te kunnen starten. Wegens grote drukte hebben we in de zomer minimaal vrij. Gelukkig heb je met dit mooie weer ook nog heelijke avonden.

Ik wens jullie fijne zomerdagen ( en avonden), groetjes, Franca.

1 opmerking:

  1. Heerlijk, he? Eten uit de moestuin. Ik geniet er ook zo van. En die hazelnootburger lijkt me ook erg lekker. Doet me denken aan de pindaburgers die mijn moeder vroeger wel eens serveerde (zoveel lekkerder dan de standaard sojaburger).

    BeantwoordenVerwijderen