Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 23 april 2010

nieuw en lekker

Een nieuwe kringloopwinkel. Vlakbij het huis waar pa/opa woont, daar moeten we natuurlijk even gaan kijken! En jongens wat een mooi spul! Zowel dochter als ik vonden verschillende leuke kledingstukken.
Voor mij: een vestje.
Al blijft het moeilijk een foto van jezelf te maken.
Nog een bloesje ( daar ook nog te koop in geel en roze), vast een winkelstiefkindje. Ik vind het precies goed op mijn witte broek. Nou maar hopen dat ik die achter uit mijn kast kan krijgen. Waarschijnlijk een kwestie van de kast helemaal leeghalen. Ik zie niks in die donkere kast, pak steeds maar van de voorste stapel ( dat bad staat er namelijk nog steeds).
En nog een leuke, simpele bruine bloes.
Misschien beter te zien op de hanger. Ook deze zag er nog als nieuw uit. Iets duurder dan de kringloopwinkels waar we normaal naar toe gaan ( 2, en 3 euro), maar wat een prachtig aanbod!
En dan krijg ik s'ochtends nog een leuk cadeautje in handen geduwd. Van dochterlief ( die ook heel blij was met haar nieuwe spulletjes).
En die heb ik natuurlijk de hele dag gedragen!
Die dochter van ons kan ook foto's maken... Zie hier Poespoes in het zonnetje ( van haar hand).
Manlief gebruikte zijn vrije middag om een sleuf te graven. Als je weet dat er (zeker) twee huizen aan puin om ons huis in de grond zitten, kun je je ( een heel klein beetje) voorstellen wat een karwei dat is. Eerst hakken (zie de bijliggende bijl) en dan weer graven. Nieuwe laag, hetzelfde verhaal. Hij krijgt het niet voor niks, die duurzame badkamer. Doorzetter als hij is, weet ik dat het ( uiteindelijk) wel goed komt.
Stevig werk, verdiend stevige kost. Een eter minder ( jongste kreeg fricandellen op zijn laatste stagedag/plek). En nog was het maar amper genoeg. Goed voor de mannen, maar ik moet toch langzaam aan die witte broek gaan denken.
Wel lekker simpel. Schaal insmeren( met olijfolie). Visjes erin. Slagroom erover,peper(uit de molen) wat knoflook, en verse peterselie. Prima kost voor harde werkers.

En verder...
Vandaag op ziekenbezoek bij mijn beste vriendin. Ze onderging gisteren een operatie ( alles goed, ik heb natuurlijk gebeld) en ik wil haar echt even zien vandaag.
Bij pa/opa langs ,dat doet manlief normaal altijd op Zaterdag, maar die komt anders nooit meer aan graven toe. Jongste heeft namelijk wat gekocht via marktplaats, en palief is zo gek om dat ( best ver) mee op te gaan halen. En als het er nog inzit, snel even langs de bieb. Gisteren las ik bij een van jullie over het boekje , "domwel gelukkig in de kalverstraat". Ik stond er al een paar keer mee in mijn handen in de boekwinkel( heb nog steeds bonnen liggen), maar vond het toch niet helemaal een aankoop waard. Gisteren bedacht ik dat ik het ( nog een keertje) bij de bieb kon proberen, en.. hoera, nou hebben ze het!
Dus ik kan morgen met een boekje in het zonnetje ! Er is prachtig weer voorspeld! Dus dat zit wel goed.
Geniet van het weekend( en het zonnetje)!
groetjes, Franca.

2 opmerkingen:

  1. Franca, wat heb je een ontzettend leuke aankopen gedaan bij de kringloop. Voor het "simpele" bruine bloesje vind ik super!

    Geniet van je aankopen, je kei hard werkende bouwvakker en je MP-bewuste dochter.

    Geniet van de zon, je boek en al het moois om je heen. Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. njamie, ik wil best wel komen eten hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen