Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 13 september 2009

verandering

Droeg ik twee weken geleden het onderste jurkje nog met blote benen en open schoentjes, nu gaat het hes erover, panty aan en laarzen erbij. Ik bedacht net dat het geheel wel heel weinig kostte. Voor zowel het jurkje als het hes 5 pond. Voor de broche 3 pond. De laarzen ( bij de kringloopwinkel, maar wel nieuw, van een partij die niet liep) 7 euro 50. De panty komt uit de zak die dochterlief wegdeed( ja soms vind ik daar toch nog iets van mijn gading bij).

Vanmiddag heb ik het weer omgeruild voor een joggingbroek, dat is wat makkelijker in de moestuin en met gymoefeningen.
Maar eerst nog even langs de automatiek. Niet voor een vette hap, maar voor gezonde aardbeien ( een doos eieren is ook mogelijk en in het goede seizoen asperges). Omdat hier een wegomlegging was kom ik er de hele week al langs, omdat ik steeds vergat mijn fototoestel mee te nemen, vandaag nog een keer. Het leuke was dat er nu ook een rommelmarkt was, die hebben we gelijk ook maar meegepikt.
Langs dit bord kwam ik zeker vier keer, en elke keer dacht ik : ik heb het vast niet goed gezien!
Maar toen ik vandaag ( met fototoestel) langskwam, stond het er toch echt!
Zou het echt zijn? Ik weet dat je paardevlees kunt kopen. En dat er ezeltjes zijn in Nederland. Maar nog nooit heb ik van ezeltjesvlees gehoord. Ik vind het toch wel erg bizar!
Geen ezeltje maar een egeltje. In onze tuin. Wat zijn het toch koddige beestjes.
Een vreemd recept. Wat erg lekker blijkt te zijn : courgette/chocoladecake. De courgette proef je niet echt na het bakken, toch zorgt het voor een lekkere volle smaak. Een aanrader!
Ziet er door flink wat chocola, erg donker uit . Heeft een hele rijke volle smaak.
Wat ik kocht op de rommelmarkt ( het zal eens niet zijn): boekjes! Al is dit keer alleen het tijdschrift voor mezelf, de rest zijn cadeautjes. Het ezelboekje is voor een vriendin die gek is op ezeltjes, ik zal haar maar niks van dat bizarre bord vertellen.

Boontjes uit eigen tuin. Nog steeds! In de diepvries zitten ook al wat zakken. Ik vind dat veel minder lekker als vers, maar wel handig in de winter en als ik moet werken. De appels en peren moeten tot morgen wachten. Maar Pa zijn kleding is eindelijk aangepast. Soms zitten er gewoon niet genoeg uren in een dag.
Morgen verder. Nog twee dagen vrij en dan zit het er alweer op ( ik had wat minder uren in het laatste gezin, doordat ze de eerste vier dagen in het ziekenhuis bleven, wegens een keizersnede). Ik heb nog werk voor een hele week. Maar straks eerst aan het taart bakken beginnen. Drie keer raden elke ingrediënt erin zit...
groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Franca, Nog van harte met jullie trouwdag, alweer 20 jaar. Ik hoop dat wij dat ook mogen meemaken. Heb je nog iets gezelligs gedaan met elkaar?

    En wat een mooi stelletje heb je bij elkaar gekocht, geluk ook met die laarzen. Leuk dat je het ook even showt met foto. Kun je als meelezer het plaatje dat je van iemand hebt in de hoofd een beetje aanpassen aan de werkelijkheid :-)

    Zo'n snackbar... daar kun je wel vaker bij langsgaan, lekker gezond snacken. Leuk idee om zo je koopwaar aan te bieden. Wisselt het aanbod nog per seizoen?

    Je vroeg nog naar de baan... ik heb gisteren gebeld en het lijkt me nog steeds erg leuk. Vanavond schrijf ik de brief, ben ook benieuwd hoe het verder zal lopen. Groetjes Jente

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jente,
    Dit is ook niet direct mijn gebruikelijke kleding. Het jurkje had ik bij een uitverkoop in Engeland gekocht, en niet gepast. Bij thuiskomst bleek het gelukkig wel te passen, maar veel korter te zijn als ik gewoonlijk mijn jurkjes koop.
    Ik heb besloten het toch te dragen ( na de nodige twijfel), maar loop dus zeker niet dagelijks zo rond.Meestal is het een spijkerbroek met shirt of trui, en iets nets voor de zondag. Helaas is mijn gewicht sinds ik werk (gek genoeg) wat omhoog gegaan, zodat spijkerbroeken niet altijd mooi staan. Sinds ik zonder toevoegingen ( zoveel mogelijk) eet, voel ik me steeds fitter en heb ik ook meer zin in bewegen. Hopelijk is dat genoeg om weer op mijn oude gewicht te komen.Dan zal ik het t.z.t.laten weten.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Leuk hoor,al twintig jaar..de tijd vliegt he?
    Je hebt weer heerlijke koopjes gehad, ook in engeland.
    Maar dat van dat ezeltje...zou het misschien de naam zijn van íets, zoals blinde 'vinken' of zo? Ik hoop het eigenlijk maar...al is dat natuurlijk wel stom want een koe eet je ook op.
    Deze snackbar is echt heel super! Jammer dat ze dat hier niet hebben hoor, goed voor de kindertjes haha!

    BeantwoordenVerwijderen