Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 31 augustus 2009

een weekje Engeland

We hebben het toch gedaan!
Nog snel een huisje gezocht en een weekje naar Engeland geweest.
Oudste bleef thuis met de kat, een flinke voorraad eten en een lijst met instructies en telefoonnummers op de keukendeur. En ik kan niet anders zeggen : Hij heeft het prima gedaan!
Ons huisje was piepklein ( huiskamer/tevens keuken, 2 slaapkamers, wel met elk een eigen(piepkleine) badkamer. Heerlijk zo'n huis. Zo hoop ik te wonen als mijn man en ik samen oud mogen worden en de kinderen de deur uit zijn.
" Ons" huisje is het dak links op de foto.
Wat we zoal deden? Een middagje op het strand.
En nog een omdat het zo leuk was in en aan zee.
We bezochten oude huizen en prachtige (rozen) tuinen.

Snoepten van schandalige ijsjes en taartjes.
Maar genoten ook van een gezonde " Hollandse" hap ( van courgettes uit de tuin van de buren, die een tafeltje aan straat hadden met een blikje voor een donatie aan een goed doel).
Gingen met een stoomtruin naar een kasteel ( en genoten daar van een picknick in het gras).
Zag manlief zijn droom al kant en klaar.
Jammer dat hij thuis nog dit aantrof. Waar hij overigens vandaag met veel plezier aan het werken is.
Gingen heel veel wandelen (met elke avond een flinke avondwandeling, die vaak spannend in het ( schemer) donker eindigde.
De laatste dag was er nog tijd voor een ( voor mij wel wat enge ) klifwandeling.

Deden heel veel inspiratie op. Over zuinig zijn,wonen,toekomstdromen,interieur,tuin,werken of niet(of minder) breien en naaien, kleding, koken, bewegen en nog veel meer.
Gingen boodschappen doen bij kraampjes, markten, een ouderwetse kleine supermarkt en een grote superstore. Winkelen in een mooi kustplaatsje ( waar ongelooflijk veel rommel en antiekwinkeltjes waren), een redelijke stad, en in kleine dorpjes. Genoten van de charitystores die boeken verkopen voor een heerlijk prijsje en zelfs al iets gekocht voor 5 december ( een d.v.d van Jamie at home voor nog geen 8 pond in een grote supermarkt).

Kortom : we hebben ongelooflijk genoten!
Het was weer even wennen thuis, het grote (koude) huis ( de eerste avond wilde ik bijna weer in een dekentje kruipen, na 22 graden in het huisje in Engeland, was 16 graden hier een tegenvaller).
Iedereen gaat hier weer zijn eigen dingen doen, vrienden opzoeken, en op zijn kamer zitten( goed voor ze om eens een kamer te delen, dan weten ze weer hoe luxe een eigen kamer is). Zo hoort het ook, maar ik mis het samen zijn met het gezin.
Vandaag nog een dagje, omdat ik extra dagen kreeg ( ze hebben starters nodig midden in de week). Weer wassen, boodschappen doen en ruimen.
Gisteren naar de kerk en naar pa. Het leven neemt weer zijn gewone gangetje , ik hoop dat we wat vast kunnen houden van de ideeën en inspiratie die we opgedaan hebben, en nog vaak denken aan deze heerlijke week!
groetjes, Franca.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Franca,
    Leuk dat je er weer bent met een berichtje! Het klinkt als een enorm leuke, ontspannen vakantie ('k zou er zo wel naartoe willen, mooie foto's).
    Geniet nog maar lekker van je laatste vrije dagen. Groetjes Jente

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijke vakantie! Ik hoop dat je lekker uitgerust bent en die vakakantie rust kunt vasthouden (dus niet doen zoals ik, ik liep een dag later al weer verschrikkelijk te stressen).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad! Zelf ben ik nooit verder geweest dan het londonse vliegveld op een door vlucht, maar ik kijk altijd engelse tv en ben dol op het landschap daar. Ook de deftige engelsen vindt ik gewoon leuk... Fijn dat je zoveel inspiratie hebt opgedaan en leuke koopjes ook nog...geniet nog maar even lekker na!
    Groetjes mama lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Franca, zou je me even willen mailen (jente75@gmail.com)? 'k Heb een leuke link voor je ;-) groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen dat je er even tussenuit bent geweest, Je hebt het zo te lezen heerlijk naar je zin gehad. En wat een mooie "buit"!

    Geniet van de herinneringen die je er bij hebt en probeer het vakantiegevoel soms heel even terug te pakken ;o)

    Goede week!

    BeantwoordenVerwijderen