Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 20 augustus 2009

een blogje van niks

Blogpauze hè, ja ja.
Omdat ik het niet laten kan, toch maar een blogje, al is het een blogje van niks.
Dit is duidelijk niet mijn linnenkast, ik heb nog zeker twee manden strijk staan, en dan nog, mijn kast gaat er nooit zo uitzien! Dit is de linnenkast van een ijverige huisvrouw in Bokrijk.
Waar we rondkeken in boerderijtjes en bakhuisjes.
Ons vergaapten aan kruidentuintjes en vergeten groenten. Is dit hier een maggieplant ? We genoten van de rust, het fijne weer en droomden van ooit ( zelf een pipowagen,bakhuis en zoveel ideeën).
Om thuis het felbegeerde boekje in de brievenbus te vinden. En al lezende zo'n zin in echte boter te krijgen( altijd in huis om een gedeelte van de magarine te vervangen bij cake en koekjes) dat mijn ontbijt wel erg calorierijk werd.
Behang voor 50 cent de rol( zelfs als je nog geen idee hebt waar die te plakken, is dit te mooi om te laten liggen.
Net zoals deze boeken voor 50 cent per stuk( mijn man denkt al aan een extra boekenkast).
Deze berg is van Pa, alles moet vermaakt worden, zodat het ook bij een oude, en niet meewerkende man, aan te doen is. Dat is nog wat uurtjes werk. Zijn scheerapparaat is teruggevonden( zodat hij nu twee gloednieuwe scheerapparaten heeft).

Ik zei het al: een blogje van niks. Waarin ik toch even vertellen wil hoe trots is ben. Op twee kinderen van 14 en 16 die meegingen naar een vriendin die heel ver wel woont ( tweeënhalf tot drie uur rijden)
die niet alleen zonder zeuren ( met muziek in de oortjes en veel slaap) die reistijd rustig door kwamen, maar ook gezellig aanwezig waren bij die vriendin. Die het geen punt vonden mee koffie te drinken, naar ons geklets te luisteren, mee naar het centrum te lopen, bij de kringloopwinkel en wat andere gezellige zaakjes ( voor ons dames ) rond te neuzen. Ik heb genoten, van de hele dag, van het bijkletsen met mijn vriendin, van de winkeltjes, maar vooral van die twee gezellige kinderen, zou het dan toch ooit allemaal goedkomen?

Ik geniet weer verder van deze vakantie, ben blij dat het boek wat ik verstuurde eindelijk aangekomen is, moet een berg strijkgoed gaan wegwerken, bij pa langs en nog wat karweitjes doen. Op mijn gemak, het komt wel goed.
Kan het niet altijd vakantie zijn?
groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. Ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n boekentik. Was gisteren bij de plaatselijke kringloop en kwam weer met vier boeken thuis. Had nog meer in mijn handen hoor, maar wist me te beheersen.
    Geniet van je vakantie. En ik ben erg blij met je "blogje van niks"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog zo'n mens met een boekjes-tick! Maar ik val meestal voor handwerk-, kook- en prentenboeken! Mijn man was gewoon een beetje jaloers Franca, dat ik nou zomaar weer een boek gewonnen heb! Toen ik hem vertelde dat het van 'die dame met dat snelle broodrecept op haar site' was, begon hij meteen om dat brood te bedelen...tja...en wat doe je dan he?!
    Je hebt schatten van kinderen hoor! En het komt dus toch allemaal goed, dat geeft de burger weer moed. Voor sommige kinderen is puberen een must, anderen slaan het totaal over lijkt het wel. Maar ja, er komt dus een dag dat het allemaal in harmonie zal gaan (pfftt!).
    Fijn weekeind en groetjes van mama Lieveheersbeestje.
    P.s. hier in de buurt zijn ook heel veel bakhuisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vast wel, maar dan moet je elk vrij momentje een beetje zien als een daagje niks. Toch? ;o)

    Heerlijk om je zo trots te zien over de kids. Niets heerlijkers dan zo een dag met elkaar door te mogen brengen.

    En je blogje van niks?
    Gewoon héérlijk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen